1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Financiële “discrimenatie”

Auteur Bericht
Simone Geplaatst: maandag 12 September 2011 12:26
Mijn zoon woont in particulieren instelling ( beschermd wonen)…Deze instelling hanteert de stelling dat als: cliënt A 20.000 € krijgt en cliënt B € 30.000, A voor € 20.000 zorg inkoopt en B voor € 30.000. Terwijl zij beidde de zelfde zorg krijgen.
Tevens moet ik de extra begeleiding die speciaal voor hem wordt ingehuurd op de uren dat hij er daad werkelijk is, Gewoon door betalen als hij een lange tijd niet aanwezig is in de woonvorm, m.a.w. Als hij 5 wk daar niet is, is er geen extra begeleiding nodig naar mijn inziens of zie ik het verkeerd?
Geplaatst: maandag 12 September 2011 15:09
Dit mag met een PGB. U, als PGB-houder heeft de vrijheid andere voorwaarden te bedingen, zoals de instelling de vrijheid heeft daarop niet in te gaan.
Toch blijft het wringen: Uw kind heeft een hogere indicatie en zou dus ook meer hulp nodig hebben, die hij blijkbaar niet krijgt.
De PGB-houder heeft de regie, dat is althans de bedoeling. Daardoor is maatwerk mogelijk.
Wat U heeft is wat het kost is daarom wel erg kort door de bocht.

U kunt voor de individuele begeleiding een bedrag per geleverd uur afspreken.
Mogelijk is dat bedrag hoger dan wat U nu betaalt, aangezien het werkgeversrisico dan bij de instelling komt te liggen.

De controlefunctie voor de ingekochte hulp ligt bij de budgethouder. Dat is zowel voor de kwaliteit, kwantitiet als de prijs.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.