mag zzper zelfstandig zorg aanbieden aan verpleeg/verzorging
Auteur | Bericht |
---|---|
Mies |
Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 14:11
Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in wat het inhoud om als zzper in de zorg te werken. Mag ik als zzper zelfstandig een verpleeg/verzorgingstehuis mijn diensten aan-bieden om mag dit alleen met tussenkomst van een bemiddelingsburo? |
Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 15:41
Volgens mij mag dat, mits die instelling niet meer dan 50% van Uw totale opdrachten/werktijd in beslag neemt. U zult jaarlijks minstens 3 verschillende opdrachtgevers moeten hebben. |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 14 September 2011 12:16
Beste Mies, U begeeft u op glad ijs als u in een verpleeg/ verzorgingshuis gaat werken als zelfstandig ondernemer. U zult moeten aantonen dat u niet werkt in een verkapte loondienst en aantoonbaar financieel risico lopen (bijvoorbeeld van wanbetaling), meerdere klanten hebben en duidelijk uzelf presenteren als onderneemster. Verder zult u moeten factureren en dit zal moeten voldoen aan de eisen die de belastingdienst hier aan stelt. Zie voor alle voorwaarden: http://belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-02.html#P31_3843 Als u aan deze voorwaarden voldoet, en als het werken als onderaannemer bij een zorginstelling niet een overmatig groot deel van uw omzet beslaat, dan kunt u inderdaad hier werken zonder in de problemen te komen. Let wel dat hierbij geld dat u niet dwingend opgelegd kan worden te werken via protocollen van de instelling, tenzij dit contractueel is vastgelegd en u daar mee akkoord bent gegaan. Ook het hebben van een gezagsverhouding is een indicatie dat u een risico loopt om als werknemer gezien te worden. Controle op het voldoen aan de voorwaarden gebeurt altijd achteraf middels boekencontrole. Dit kan tot 7 jaar na einde van het boekjaar gebeuren. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk