1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

mag zzper zelfstandig zorg aanbieden aan verpleeg/verzorging

Auteur Bericht
Mies Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 14:11
Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in wat het inhoud om als zzper in de zorg te werken.
Mag ik als zzper zelfstandig een verpleeg/verzorgingstehuis mijn diensten aan-bieden om mag dit alleen met tussenkomst van een bemiddelingsburo?
Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 15:41
Volgens mij mag dat, mits die instelling niet meer dan 50% van Uw totale opdrachten/werktijd in beslag neemt. U zult jaarlijks minstens 3 verschillende opdrachtgevers moeten hebben.
Pim Geplaatst: woensdag 14 September 2011 12:16
Beste Mies,

U begeeft u op glad ijs als u in een verpleeg/ verzorgingshuis gaat werken als zelfstandig ondernemer.
U zult moeten aantonen dat u niet werkt in een verkapte loondienst en aantoonbaar financieel risico lopen (bijvoorbeeld van wanbetaling), meerdere klanten hebben en duidelijk uzelf presenteren als onderneemster.
Verder zult u moeten factureren en dit zal moeten voldoen aan de eisen die de belastingdienst hier aan stelt.
Zie voor alle voorwaarden:
http://belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-02.html#P31_3843

Als u aan deze voorwaarden voldoet, en als het werken als onderaannemer bij een zorginstelling niet een overmatig groot deel van uw omzet beslaat, dan kunt u inderdaad hier werken zonder in de problemen te komen.
Let wel dat hierbij geld dat u niet dwingend opgelegd kan worden te werken via protocollen van de instelling, tenzij dit contractueel is vastgelegd en u daar mee akkoord bent gegaan. Ook het hebben van een gezagsverhouding is een indicatie dat u een risico loopt om als werknemer gezien te worden.

Controle op het voldoen aan de voorwaarden gebeurt altijd achteraf middels boekencontrole. Dit kan tot 7 jaar na einde van het boekjaar gebeuren.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.