HOERA! Eindelijk is het mogelijk. ZiN voor ondernemers!
Auteur | Bericht |
---|---|
Pim |
Geplaatst: donderdag 15 September 2011 21:01
De Staatssecretaris heeft het eindelijk voor elkaar gekregen na veel lobbywerk en heel veel gesprekken om ZiN open te stellen per 1-1-2012 voor kleine ondernemers. Dit is bijzonder goed nieuws voor alle kleine zorgondernemers in Nederland. Het is nog mooier nieuws voor de mensen die zorg nodig hebben. Er zijn, zoals valt te verwachten, wel een aantal beperkende maatregelen. - Geldt alleen bij indicaties vanaf 10 uur zorg (per week). - Zorg is niet leverbaar door reguliere Zorg in Natura aanbieders. - Zorgplan met goede onderbouwing vooraf is vereist. Dit word vooraf gecontroleerd, tarieven van zorgverleners moeten vooraf bekend zijn. - Dit is een apart potje en fungeert als trekkingsrecht (geld word direct overgemaakt door zorgkantoor op rekening zorgaanbieder, zorgvrager hoeft dus geen verantwoording te verzorgen). Verder belangrijk om te melden: In Noord Brabant gaat over niet al te lange tijd gestart worden met een proef voor ZiN met ondernemers. Dit zal worden uitgevoerd door het UVIT zorgkantoor. Het is mogelijk dat dit kan leiden tot uitbreiding van de mogelijkheden voor ZiN voor kleine ondernemers. Meer informatie? http://tinyurl.com/6jlwhk8 Of neem contact op met ondergetekende. He he, eindelijk mag het publiek worden gemaakt. Fijn dat het gelukt is. Doe er zeker uw voordeel mee! Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Francis |
Geplaatst: donderdag 15 September 2011 21:44
Van dit soort berichten worden we vrolijk. Pim...harstikke bedankt voor het delen van je informatie. Laten we hopen op nog veel meer goede berichten :lol: |
Jolanda |
Geplaatst: donderdag 15 September 2011 23:10
Fijn om eens positief nieuws te horen, voor de ondernemers en voor de mensen die de zorg nodig hebben. Hier krijgen we weer een :) van. |
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 13:24
Hoezo is dit bijzonder goed nieuws voor ALLE kleine zorgondernemers? Mijn cliënten hebben allemaal een indicatie voor begeleiding onder 10 uur per week. Fijn dat mensen blij zijn, maar dit goede nieuws geldt niet voor mij (en mijn cliënten). :( |
|
Francis |
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 15:02
@j81...Je hebt wel een punt. Dit bericht was bekend terwijl het debat nog plaats vond. Ik zag het als een zeer positief gebeuren in de hoop op een goede afloop voor iedereen. Ik zag het als een stap ....Ik vind het vreselijk voor anderen die het PGB kwijt raken. Hopelijk mag de zorgverlener toch onder ZIN werken. |
Lia |
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 16:56
EINDE VERHAAL !!!!!!!! Ik ben zzpér in de huishoudelijke thuiszorg . Voor mij is het einde verhaal . Het duurt tot 2014 voordat het voor mij stopt maar in 2012 komen er niet veel clienten meer bij omdat er geen nieuwe meer een indicatie krijgen ,dus de spoeling wordt dun . Ik ga echt niet werken voor zo'n thuiszorginstelling voor een min /min / min / loon . Ik heb hard gewerkt bij mijn klantjes ,soms meer dan 10 jaar bij een client en dan word je zo afgedankt . Ik ga nog liever in een fabriek werken dan bij een thuiszorg instelling die zich laat uitknijpen door de gemeente . Jammer het is toch heel leuk werk met veel waardering van de clienten. Ik heb nog 1 berichtje en daar ben ik zuinig op . ev voor uitstel van executie Van de 5 berichten heb ik 3 geen antwoord op gehad .Gelukkig ben ik gezond en ik vind ondanks mijn 55 jr heus wel weer iets . ( niet in de zorg ) Lia |
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 18:27
Mijn verhaal is vergelijkbaar aan dat van Lia 22. Ook hier zal de spoeling dun worden na 1 januari. Met een aantal cliënten kan ik nog even verder. Nieuwe komen er niet bij. Het wordt afwachten wat de mogelijkheden zullen zijn vanuit de WMO (wat betreft Begeleiding), maar ik verwacht ook daar geen wonderen. Kans is groot dat ik moet gaan stoppen als ZZP'er en dan ga ik ook buiten de zorg verder kijken. |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 20:38
Beste mensen, De reden waarom de informatie zeer goed nieuws is voor alle zorgondernemers is vrij eenvoudig. Dit is de eerste stap naar een systeem waarin de zorgondernemer ook Zorg in Natura mag gaan leveren. Ik zou u overigens zeer sterk aanbevelen om u aan te melden bij de Branche Vereniging Kleinschalige Zorg daar zij nu heel veel energie en tijd besteed aan het om tafel komen bij de gemeenten ten einde de zorgondernemer voor het voetlicht te brengen en daar afspraken te maken dat de ondernemer door kan blijven gaan met zorg leveren van de hoge kwaliteit zoals deze gewend was. Hoe meer mensen zich aanmelden, hoe sterker deze vereniging staat. Aanmelden is wel een kleine investering (100 euro minimaal), maar die betaald zich zeker uit. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 20:52
Waarom zou die investering van € 100 zich zeker uitbetalen? De BVKZ is niet de beleidsmaker toch? |
|
Geplaatst: vrijdag 16 September 2011 20:54
Dit is een stap, maar dit hoeft niet per sé de EERSTE stap te zijn. Wie weet volgt er geen tweede stap? Of u moet inside informatie hebben waardoor u hetgeen u zegt met deze zekerheid kunt stellen? |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 17 September 2011 19:37
Beste J, BVKZ is inderdaad geen beleidsmaker. Toch kan ik u verzekeren dat het zin heeft om u erbij aan te sluiten omdat er al duidelijk beweging is in de plannen die er nu liggen en sturing vanuit de ondernemers zeker gewenst is. Een organisatie met voldoende achterban kan daarin een grote bijdrage leveren. Nu is het moment om daar actief aan bij te dragen. Ik ben er van overtuigd door de signalen die ik zie en hoor dat het echt niet de eerste stap gaat zijn die hier gezet gaat worden. Actief blijven (proberen te) beïnvloeden is echter wel noodzaak. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zaterdag 17 September 2011 20:51
Fijn hé. Straks zijn er helemaal geen PGB-ers meer, met deze bezuinigingenDE spoeling wordt dan aardig dun. Mijn zoon valt in ieder geval uit de boot. 5 zorgverleners op straat. |
|
Denise |
Geplaatst: zondag 18 September 2011 08:56
Beste allemaal, Het zijn nog allemaal speculaties, Ja dat er veel gaat veranderen is duidelijk maar de praktijk is nog niet uitgekristalliseerd. Volg de berichtgevingen van betrouwbare bronnen, zoek in de oplossingen die er wel voorhanden komen. Wens iedereen veel succes toe!! Denise Engelbart |
Geplaatst: woensdag 21 September 2011 10:00
http://www.zorgvisie.nl/Ondernemen/Zzpers-genegeerd-door-zorgkantoren.htm |
|
Nelleke |
Geplaatst: woensdag 21 September 2011 16:22
Een van de criteria voor ZIN door ZZP-ers: "Zorg is niet leverbaar door reguliere Zorg in Natura aanbieders." Ik ben benieuwd wat de reguliere zorgaanbieders daarvan zullen vinden. Natúúrlijk zullen zij zeggen dat zij passende zorg voor iedereen kunnen bieden. Dus wat krijg je dan: dat de ZZP-er tijdens de feestdagen op mag komen draven en in de zomervakantie, als de reguliere aanbieders het niet meer rond kunnen breien.... Kun je net zo goed onderaannemer voor de reguliere zorgaanbieder worden, krijg je waarschijnlijk ook je geld wat sneller binnen dan via het zorgkantoor straks... :wink: Maar voor diegenen die in hun reacties aangaven bang zijn dat ze hun WMO-PGB-klanten straks gaan verliezen: ik heb daar niets over gehoord, volgens mij blijft het toch mogelijk om een PGB voor huishoudelijke hulp te hebben. De regeringsplannen gaan alleen over PGB uit de AWBZ. (of heb ik iets gemist?) |
Geplaatst: woensdag 21 September 2011 17:02
Voor zover ik weet blijft PGB voor huishoudelijke hulp inderdaad wel mogelijk. Ik bied echter Begeleiding vanuit de AWBZ (voor mensen met een PGB dus). Stap 1 is dat na 1 januari geen PGB's meer worden afgegeven en dus geen nieuwe cliënten erbij. Stap 2 is dat de functie Begeleiding naar de WMO gaat. En het is afwachten hoe de gemeente dat gaat invullen. Dat is nu nog onduidelijk. |
|
Uitblinkers |
Geplaatst: donderdag 22 September 2011 13:46
Aanmelden kan ook bij 'de zorgprofessional'. Deze organisatie zit om de tafel met o.a. het ministerie en zorgkantoren. Je kunt 'vriend' worden van de organisatie (a €10,- per jaar) en wordt dan opde hoogte gehouden van de ontwikkelingen,kuntmeedoen op het forum waar veel info is en ook op het zzp-deel van de website ; ook veel info te vinden. Je kunt ook 'lid' worden; inschrijvingskostenen daarna lidmaatschapskosten; deze kosten liggen wel een stuk hoger. Als lid kun je gaan meedraaien als volwaardig van de coöperatie (want dat is de zorgprofessional--een coöperatie). Voor meer info kun je kijken op de site van dezorgprofessional (.nl) Ze (we) zijn er nog niet in de zin dat vooralle zzp's ZIN zomaarmogelijk is,maar de eerste duidelijke stapen zijn gezet! |
Stichting Jeugdwerk Nederland |
Geplaatst: donderdag 22 September 2011 14:04
Nou dit lijkt me heel goed nieuws collega's. En heel fijn oor onze clienten die wij al jaren ter zijde staan lijkt me. Ik had zelf al een ZIN drager geonden maar dit is dus nu niet nodig prachtig. Worden we denk ik met zijn allen blij mee. Niemand behalve wij en onze clienten begrijpen hoe veel druk hierop gelegen heeft voor ons. Veel werkplezier toegewenst allemaal. grt Wilco van der Holst. |
Gre |
Geplaatst: donderdag 22 September 2011 20:56
Erg blij met deze nieuwe ontwikkeling, dit geeft mij een extra boost, om door te gaan. |
Manon |
Geplaatst: donderdag 29 September 2011 16:25
Beste, Ik las net uw bericht en ben heel blij met deze ontwikkeling. Wij hebben een kleinschalige dagebsteding waar wij werken met mensen met een meervoudige diagnosticering en daarnaast komen de meeste clienten vanuit een crisissituatie bij ons terecht. Een aantal van hen lopen nu een risico door de bezuinigingen. Maar dit is zeker een lichtpunt. Heel graag zou ik meer informatie over deze ontwikkeling willen hebben en ook zou ik heel graag over deze ontwikkeling op de hoogte worden gehouden. Mvg, Manon Reijnen Dagebsteding Kooilust Wamel |
Foveo |
Geplaatst: dinsdag 04 Oktober 2011 10:21
Dat verhaal is een "dode mus". Dezelfde staatssecretaris neemt immers aan dat de ZIN aanbieders alles kunnen leveren. Daarnaast: de zorg moet meer dan 10 uur bedragen per week. Hoeveel klanten heb je in die categorie? Wij hebben heel veel klanten die met 1 tot 2 uur ondersteuning rondkomen in het leven. Die moeten dus straks naar de ZIN aanbieders die inmiddels hebben aangegeven aan ons dat ze geen "trek hebben" in dat soort werk. Dan nog het vooropgestelde zorgplan: iemand een idee wie die manuren gaat betalen? En verder: het is leuk bedacht maar het was er jaaaaaren geleden al dit systeem. We noemden het toen Persoons Volgend Budget. |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 19 November 2011 20:10
Beste mensen, Gisteren is door UVIT zorgkantoor in Noord Brabant (Tilburg om precies te zijn) definitief de uitnodiging verstuurd naar iedereen die interesse heeft om eerder genoemde proef mee te doen. Maar mogelijk heeft dit niet iedereen bereikt dus bij deze ook via deze weg. http://www.uvitzorgkantoren.nl/Home/Aanbieders/OveronsAanbieders/Nieuwsberichten.aspx ***** Het is slechts mogelijk om 150 personen binnen te laten en de verwachting is dat dit heel erg druk gaat worden. Kom dus op tijd! Het is een unieke kans om een jaarcontract Zorg in Natura binnen te slepen direct bij het zorgkantoor. Ondergetekende heeft bovendien voor u in de aanbieding een bijpassend zeer voordelig Elektronisch Cliënten Dossier waar u volledig en direct aansluiting vind bij de eisen die het zorgkantoor gaat stellen aan u, zoals AWBZ brede Zorg Registratie (AZR), BSN check middels UZI pas, eenvoudige toegang voor uzelf, en uw klanten middels een webbased pakket waar u niets voor op uw computer hoeft te installeren, zeer uitgebreid pakket voor een ongekend scherpe prijs. Neem contact op voor meer informatie! ***** Tijd: 8 december 2011 ; 19:00 uur tot 22:00 uur. Plaats: Uvit zorgkantoor Noord Brabant, Spoorlaan 183, 5038 CB Tilburg (gebouw VGZ, locatie: http://bit.ly/tYlPMX ) Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Nelleke |
Geplaatst: zondag 20 November 2011 17:13
Let op, want om met deze pilot mee te doen moet je werkzaam zijn in de regio Tilburg/ Land van Cuijk, en voor tenminste 20 uur per week beschikbaar zijn! |
VITA Thuiszorg |
Geplaatst: vrijdag 02 December 2011 17:27
Is deze proef ook voor kleine zorgbureaus of alleen voor zzp`ers? |
Pim |
Geplaatst: woensdag 07 December 2011 23:15
Beste Anita, Excuses voor mijn late reactie, De proef is uitsluitend bedoeld voor ZZP-ers in de zorg, en dan met name voor verpleegkundigen en verzorgenden die het werkgebied hebben in de regio rondom Tilburg en beschikbaar zijn voor 20 uur per week en meer. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk