werken als zzp
Auteur | Bericht |
---|---|
Jennifer |
Geplaatst: dinsdag 20 September 2011 22:53
goede avond, momenteel werk ik bij verschillende gezinnen met een pgb budget, volgend jaar wil ik starten als zzp, moet ik dan een contract af gaan sluiten met verzekeringsmaatschappij en wat houdt de awbz en wmo regeling in. moet ik nu anders gaan werken of blijft het in principe hetzelfde?? |
Geplaatst: woensdag 21 September 2011 13:09
Jennifer, als je wil starten als ZZP'er dan is het slim om informatie te verzamelen bij de Kamer van Koophandel. In november wordt daar een startersdag georganiseerd waar je veel informatie kunt krijgen. Je moet namelijk niet alleen weten wat je moet regelen rondom de zorg, maar ook wat je moet regelen als ZZP'er zijnde (inschrijven KvK, aanvraag VAR, administratie, belasting betalen, verzekeringen enz.). Regelmatig organiseert de Kamer van Koophandel een bijeenkomst over starten in de zorg. Daar kun je zeker antwoord krijgen over je vragen rond AWBZ, WMO enz. Wie weet wordt in jouw regio binnenkort zo'n bijeenkomst georganiseerd. Waarschijnlijk weet je dat er allerlei ontwikkelingen gaande zijn rond de PGB's. Laat je hierover goed informeren. |
|
Annelies |
Geplaatst: vrijdag 14 Oktober 2011 11:08
Beste Jennifer, In het voorjaar en in de zomer van dit jaar, heb ik cursus gegeven voor de Kamer van Koophandel in Zwolle, Apeldoorn en Enschede, specifiek over dit onderwerp. Wanneer je meer wilt weten over het werken als ZZP'er in de zorg, dan kun je mij een email sturen. Je ontvangt dan informatie over mijn E-boek. Het handboek voor de zelfstandige zorgverlener. m.v.g., Annelies Blekman Thuisverpleegkundige te Nieuwegein |
Inge |
Geplaatst: maandag 02 Januari 2012 14:28
Leuk dat je dit gemaakt heb, als je start kom je meteen in een woud van regels terecht, lastig hoor. Is je ebook specifiek voor werken met PGB of ook breder (IK ben GGZ psycholoog en ZP-er) ik hoor het graag |
Annelies |
Geplaatst: dinsdag 03 Januari 2012 07:39
Beste Inge, Het E-boek is specifiek bedoeld voor de zelfstandige zorgverlener, die werkt voor cliënten in de thuiszorg. Het is o.a. bruikbaar, indien je cliënten begeleidt, met een PGB, of particuliere cliënten. Het is echter niet bedoeld voor een psycholoog met een eigen praktijk als psycholoog ( facturen via de zorgverzekeraar betaald ). Maar ook dan kun je er nog wel handige informatie uit halen. Ik kan je eerst een informatie-email over het digitale handboek sturen. Je kunt mijn naam hiervoor googelen en dan mijn emailadres vinden op mijn website. m.v.g., Annelies Blekman Thuisverpleegkundige te Nieuwegein |
Inge |
Geplaatst: woensdag 04 Januari 2012 02:30
dank je! ik ga kijken.... |
Louis-anne |
Geplaatst: donderdag 02 Februari 2012 12:37
Hoi, dit is een hele nieuwe wereld voor mij. Het basisonderwijs werd me na 20 jaar te opbrengstgericht en mede door een loopbaantraject heb ik besloten om ontslag te nemen als leerkracht. Ik werk nu als telefoniste op een zorgcentrale, vind dat erg leuk, maar mis het echte contact met de mensen. Als aanvulling op mijn salaris leek het me nog leuker om mensen te helpen/begeleiden in het algemeen. Wie heeft er tips voor me? |
Geplaatst: donderdag 02 Februari 2012 13:13
Bij het ABP kun je vrijwillig je pensioenopbouw voortzetten voor de duur van 3 jaar. Op die manier heb je geen pensioenbreuk als je binnen 3 jaar weer een overheidsbaan accepteert. Overigens hoop ik, dat je nieuwe ambitie je geen windeieren zal leggen. |
|
Louis-anne |
Geplaatst: donderdag 02 Februari 2012 13:34
Oei, die windeieren klinken niet positief ! Wat zouden valkuilen kunnen zijn ? |
Geplaatst: woensdag 07 Maart 2012 16:36
Beste Annelies, Ik zit zelf ook te denken om te werk te gaan als zzp-er. Alleen heb nog niet veel informatie over hoe dat te werk gaat en wat ik allemaal moet regelen. Heb je misschien ook wat informatie voor mij? Gr Diana Zandbergen |
|
Silvi |
Geplaatst: zaterdag 10 Maart 2012 15:27
Graag ontvan ik het handboek voor de zelfstandige zorgverlener. |
Annelies |
Geplaatst: maandag 12 Maart 2012 11:03
Silvi en Diana, Mijn emailadres kunnen jullie vinden via googel. Wanneer je me een email stuurt, stuur ik jullie meer gegevens over het handboek op. Oké ? m.v.g., Annelies Blekman |
Patricia |
Geplaatst: dinsdag 29 Mei 2012 11:56
Beste Annelies, Ik sta op het punt om als ZZPer in de zorg te beginnen en zou graag gebruik willen maken van jou ebook. Hoe kan ik die verkrijgen? grt Patricia |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 29 Mei 2012 20:29
Beste Patricia, Mogelijk dat u er moeite mee heeft het te begrijpen, maar Annelies heeft duidelijk omschreven hoe u informatie hierover kunt inwinnen. Ik zou u aanraden haar volledige naam ( Annelies Blekman ) of bedrijfsnaam ( Thuisverpleegkundige ) op te zoeken via een zoekmachine zoals zij ook reeds heeft vermeld en dan haar via e-mail of telefoon te benaderen met de informatie die u kunt terugvinden op de website van haar onderneming. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk