in loondienst en zpp werkzaamheden op één adres?
Auteur | Bericht |
---|---|
Mies |
Geplaatst: donderdag 29 September 2011 08:05
Langs mijn zzp werkzaamheden werk in ook nog in loondienst bij een verpleeghuis. Nu zoeken ze daar ook zzpers om in te zetten in geval van ziekte/uitval vaste medewerkers. Krijg ik problemen met de belastingdienst als ik langs mijn vaste aanstrelling op dit adres óók als zzper uren ga werken? |
Geplaatst: donderdag 29 September 2011 10:51
Vermoedelijk krijgt je werkgever een probleem met de belastingdienst. Die beschouwt je extra uren als overwerk, aangezien de CAO van toepassing is. Verder is het zeer de vraag of je je belastingkorting als ZZPer krijgt, omdat je jaarlijks voldoende uren als ZZPer moet maken en minimaal 3 opdrachtgevers in een jaar moet hebben, die geen van allen meer dan 50% van je opdrachten uitmaken. |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 30 September 2011 12:13
Beste Mies, Het is ten sterkste af te raden om zowel in loondienst en als ondernemer voor dezelfde organisatie werkzaamheden te verrichten (zelfs als dit op verschillende locaties is). Dat brengt u met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in de problemen bij boekenonderzoek (wat jaren later pas kan plaatsvinden). U krijgt, evenals uw werkgever, dan te maken met forse naheffingen. Het is kiezen of u werkt voor hun in loondienst, of als ondernemer. Denkt u bij ondernemerschap ook goed na over uw tariefstelling. ORT, pensioenopbouw, reiskosten, risico van ziekte, arbeidsongeschiktheid, cursussen en geen werk zijn allemaal kosten die voor uw rekening zijn als u ondernemer bent. Dat hoort u te verdisconteren in een redelijk tarief. Die tarieven staan op dit moment door grote onrust en hevige concurrentie sterk onder druk. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk