1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ziek

Auteur Bericht
Ymkje Geplaatst: donderdag 06 Oktober 2011 15:24
mijn pgb houder woont in een gemeente die geen contract heeft met svb.
Houd dit nu in dat ik geen recht heb op doorbetaling tijdens ziekte? :?:
Pim Geplaatst: donderdag 06 Oktober 2011 21:13
Het recht op doorbetaling bij ziekte is niet afhankelijk van de Sociale Verzekerings Bank. Deze is slechts een dienstverlener welke de verloning doet.
Bij ziekte heeft u, als u minder dan 4 dagen per week bij dezelfde zorgvrager werkt, recht op maximaal 6 weken doorbetaling bij ziekte. Eventueel langer ziek zijn komt voor rekening van een eventueel afgesloten werknemersverzekering (daar bent u zelf voor verantwoordelijk).

Als u geen werknemersverzekering hiervoor heeft en u blijft langer ziek stopt de vergoeding na zes weken en kunt u een bijstanduitkering aanvragen bij uw gemeente.

Als de zorgvrager in een gemeente had gewoond met contract voor verloningsmogelijkheden via de SVB dan had de zorgvrager bovendien een extra uitkering van gelden gekregen om de ziektedagen te kunnen vervangen door andere zorgverleners.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
José Geplaatst: donderdag 22 December 2011 16:40
mijn vraag is wordt ik doorbetaald wannneer mijn klant[de budgethoudervan het pgb] ziek is, ben ingeroosterd
Pim Geplaatst: donderdag 22 December 2011 21:06
Beste Jos,

Als budgethouder ziek is en u daarom niet kan werken, dan moet er toch doorbetaald worden als u in loondienst bent.
Als u werkt als ondernemer krijgt u niet doorbetaald, tenzij u anders heeft afgesproken.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.