PGB houder betaald niet
Auteur | Bericht |
---|---|
Annemiek |
Geplaatst: vrijdag 07 Oktober 2011 20:20
wwww |
Geplaatst: zaterdag 08 Oktober 2011 14:55
Mocht u dat willen dan kan u naar een deurwaarderskantoor gaan. In het verleden hebben wij dat helaas ook een keer moeten doen. Als u vooraf belt dan vertellen zij wat er door u gedaan moet zijn voor zij de zaak in behandeling nemen. Als ik het mij goed herinner; 1 keer de rekening, dan een herhaling, dan een 2e herhaling waarin u aangeeft dat als de betaling niet binnen 10 werkdagen binnen is u verdere stappen gaat zetten. Betaald de cliënt daarna wel op tijd bij de deurwaarder de moet u de kosten van de incasso betalen, doet deze dit niet dan zijn de kosten voor de cliënt. Jolanda |
|
Annemiek |
Geplaatst: zaterdag 08 Oktober 2011 17:14
Hartelijk bedankt voor de reactie. Ik ga denk ik na het weekend mijn rechtshulp verzekering benaderen. Vind het erg treurig dat het op deze manier gaat. |
Heleen |
Geplaatst: zaterdag 08 Oktober 2011 22:42
Misschien komt het salaris gewoon eind oktober binnen. Ik ontvang mijn loon van de ene maand ook pas aan het eind van de volgende maand. Dus niet te snel een deurwaarder inschakelen. :D |
Star Counseling |
Geplaatst: zaterdag 08 Oktober 2011 23:18
Ik heb voor het eerst in de 5 jaar dat ik nu werk als zelfstandige een incassobureau in moeten schakelen. Een cliënt van mij heeft vanaf het begin dat ik voor hun werk al niet betaald. Ik ben daar in mei dit jaar begonnen. Inmiddels nadat ik het incassobureau had ingeschakeld hebben ze wel over juni en juli betaald, maar het grootste bedrag van mei nog steeds niet en nu ook van augustus weer niet. Begin september heb ik besloten mijn werkzaamheden op te schorten en inmiddels ben ik wel zover dat ik het besluit ga nemen dat ik niet verder voor deze mensen wil werken, ongeacht of ze uiteindelijk via het incassobureau nu wel of niet gaan betalen. Ik ben van mening dat zo de werkrelatie ook ernstig verstoord raakt. Ik blijf dit heel moeilijk vinden, want ik sta graag klaar voor mensen, maar als mensen willens en wetens niet betalen (het gaat om een PGB houder die gewoon geld van het zorgkantoor op zijn rekening krijgt in voorschotten dus ook gewoon over dat geld kan beschikken) dan ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Want ik weet dat ze het door mij gefactureerde bedrag wél verantwoord hebben over het eerste half jaar! |
Pim |
Geplaatst: zondag 09 Oktober 2011 22:02
Het is inderdaad wel heel erg snel om te verwachten dat een loon direct aan het eind van de maand overgemaakt word. Ook al is de werkrelatie beëindigt, enig geduld opbrengen is wel aan te raden. Het is vrij normaal dat een werkgever de eerste verloning vaak wat later stort. U heeft wettelijk gezien recht op uitbetaling van het loon voor het eind van de maand opvolgend op de gewerkte maand. Daarmee is uw voormalig werkgever dus nog ruim binnen de wettelijke marges. Ik snap dat u het geld goed kunt gebruiken. Het is vervelend om er op te moeten wachten en dat regelmatig te controleren. Toch zou ik u aanraden nog enig geduld op te brengen of een vriendelijk verzoek te doen er enige vaart achter te zetten. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Matthijs |
Geplaatst: zondag 09 Oktober 2011 22:41
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een cliënt willens en wetens niet betaalde. Wel een paar keer dat men een factuur was kwijtgeraakt of gewoon was vergeten. Dan is het gewoon een kwestie van even een herinnering; een mailtje of belletje doen dan wonderen. Verder dan dat heb ik nooit hoeven gaan! Mocht het wel zover komen, dan zou ik eerst een vriendelijke herinnering sturen, zo van "goh, je hebt nog niet betaald zie ik, wil je er even naar kijken?". Als er dan niets gebeurt een week of twee later een wat dringender herinnering met de mededeling dat bij uitblijven van betaling ik een incassobureau moet inschakelen, en na nog eens twee weken dat uiteindelijk ook doen. Maar goed, voordat je de formele weg gaat bewandelen, bel ze gewoon even een keer op en vraag gewoon waarom ze nog niet betaald hebben. Wie weet is er gewoon een misverstand of zijn ze je factuur vergeten. |
Geplaatst: maandag 10 Oktober 2011 16:57
Is er al een nota verstuurd of is er een declaratieformulier ingevuld en door U ondertekend? |
|
Ella |
Geplaatst: donderdag 13 Oktober 2011 12:43
Mijn allereerste PGB-houder (een man in Utrecht) bleek niet op tijd te willen betalen. Ik had zelfs 44 uur voor hem gewerkt. Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering. Het heeft 3 maanden geduurd, maar toen de jurist begon te dreigen met proceskosten (die dan helemaal op de client verhaald worden), werd er vliegensvlug betaald. Heel effectief dus. Ik heb ook wel aan clienten gevraagd of ze tijdens de proeftijd per week willen betalen, maar dit wil bijna niemand. Vreemd eigenlijk, want ze krijgen hun PGB van tevoren dus dit zou geen probleem moeten zijn. Men vindt het teveel gedoe |
Stichting Handi-Camp |
Geplaatst: donderdag 13 Oktober 2011 21:34
Als dit vaak gebeurd ,, en dat gebeurd ,,kan je je voorstellen dat PGB voor sommige mensen ongeschikt is ..ben de laatste 8 jaar zo vaak belazerd door PGB houders heb dit ook aangekaart bij het zorkantoor . nooit iets van terug gehoord .. dus gewoon lekker blijven frauderen ..je factuur is geld waard.. de controle bij de verantwoording is minimaal ,, het zou al een hele stap vooruit zijn als je met de verantwoording ook je bankafschriften zou mee moeten sturen..Of iedere PGB werker een eigen pinapparaat.gewerkt gelijk afrekenen. |
Matthijs |
Geplaatst: vrijdag 14 Oktober 2011 01:03
Stichtinghandicamp: Zo te zien aan jouw bericht ben jij ook niet echt geschikt als zorgverlener. Neem me niet kwalijk, maar het advies "lekker blijven frauderen" zou je bij mij op een rechtstreekse verwijzing naar het gat van de deur komen te staan. Dit soort "adviezen" maakt de zorg kapot. Met excuses voor deze uitval. |
Stichting Handi-Camp |
Geplaatst: vrijdag 14 Oktober 2011 11:19
Het was cynisch bedoeld ..bijgoogem ..en wie bent u om op deze wijze te oordelen |
Geplaatst: vrijdag 14 Oktober 2011 12:20
Fora zijn minder geschikt voor cynische opmerkingen. Sommige mensen vatten dat letterlijk op en dan zit de kat in de gordijnen! Zorgvragers zijn per defenitie geen heiligen en dat geldt evenzeer voor zorgaanbieders. Enige argwaan over en weer is dus gezond. Dat kan alleen maar leiden tot een gezonde Pgb-markt. PGB is voor mensen, die regie willen en kunnen voeren, ook dat geldt over en weer. |
|
Zorg-en logeerhuis de Regenboog |
Geplaatst: dinsdag 18 Oktober 2011 22:31
Hoi, ook ik heb ooit een pgb houder gekend die niet betaalde. Na twee herinneringen waarin ik in de tweede tevens schreef dat ik het zorgkantoor ook zou inlichten betaalde men de rekening meteen. Ik heb trouwens het zorgkantoor ook echt gebeld zodat ze deze mensen konden controleren. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk