1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

impact zorg hapert strippenkaart terugbetalen pbg

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 10 Oktober 2011 22:37
Ik heb in 2010 via Impact zorg te Hapert zgn strippenkaarten als zorg ingekocht voor mijn zoon. Dit volgens duidelijke afspraak dat e.e.a. via het PGB betaald diende te worden aangezien ik alleenstaande moeder ben.
Impact zorg ging failliet en werd overgenomen door Astarte (doorstart).
De gezinscoach werd op non actief gezet en mocht verder geen mededelingen doen.
Een bedrag euro 500,--(!) wordt nu door het Zorgkantoor teruggevorderd terwijl deze bedrage in goed vertrouwen aan Impact zorg zijn betaald. Nu blijkt dat zij rekeningen hebben verstuurd die niet door het Pgb vergoed worden. (zgn strippenkaarten). Bedragen wroden teruggevorderd door zorgkantoor.
Ik voel me opgelicht. Alles netjes en eerlijk voldaan.
Wie is hier nog meer de dupe van ?? Graag reacties
Geplaatst: dinsdag 11 Oktober 2011 22:27
Het lijkt erop, dat zorg vooruit betaald is, terwijl er alleen betaald mag worden voor zorg, die verleend is. Door het faillissement is de al betaalde zorg niet geleverd.
Wellicht kan het huidige bedrijf alsnog de zorg verlenen, waarvoor al betaald is.

De moraal van het verhaal moet dus zijn: Betaal niet vooraf en alleen voor geleverde zorg.
Harold Geplaatst: donderdag 20 Oktober 2011 12:40
betaal nooit geen zorg vooruit!!!!!!
dan voorkom je toestanden zoals beschreven.het buro kan het tarief ophogen zonder je medeweten en krijg je minder zorg.ga niet in op deze praktijken!!!!!!!
Geplaatst: donderdag 20 Oktober 2011 13:03
"het buro kan het tarief ophogen zonder je medeweten"

Dat kan niet als er een uurloon is vastgesteld. Dan moet er eerst een contract veranderd worden met handtekening van de opdrachtgever.
Moraal: Geen contract afsluiten met een vast bedrag per maand.
In dat geval bepaalt de aanbieder de hoeveelheid zorg en dat staat haaks op de te voeren regie door de PGB-houder.
Harold Geplaatst: vrijdag 21 Oktober 2011 16:24
bij mij was het wel gebeurd.ze rekenden ineens 10 euro meer,maar dat lieten ze niet zien.ik kreeg een onleesbare afrekening die niet duidelijk gespecieficeerd was.ze waren ineens door het geld heen.kwam er achter toen een juridisch adviseur het door ging spitten.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.