IK wil oppas gaan betalen uit PGB, Mag dit?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 12 Oktober 2011 14:56
Waar moet ik dat dan op verhalen? Begeleiding individueel ? en mag ik dan zelf een uurloon afspreken? Heb je dan een zorgovereenkomst nodig? Veel vragen,maar wil niets illegaal doen. Mijn kind heeft ADHD,ODD en kenmerken van autisme. Oma en opa willen we niet overvragen. |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 12 Oktober 2011 23:29
Beste Sabine, Met het PGB bent u verantwoordelijk voor de bewaking van de kwaliteit van de geleverde zorg. Als u een oppas voldoende acht om voor uw kind te zorgen mag dat. Het is wel noodzakelijk dat u zaken op papier zet. Als uw oppas in loondienst werkt bij u (meest logische optie) dan moet u zich houden aan de voorwaarden van de Regeling Dienstverlening aan Huis (vereenvoudigde manier van mensen inhuren voor particulieren met een aantal speciale voorwaarden, even zelf opzoeken). Het gaat in dit geval dan inderdaad om begeleiding individueel. De ingehuurde kracht zorgt maandelijks achteraf voor een urenoverzicht (mag per e-mail) waarin minimaal de uren per datum, NAW gegevens, bankrekeningnummer en naam van uw kind vermeld staan alsmede dat het individuele begeleiding betreft. Tezamen met bankafschriften van de overboekingen is dit afdoende voor verantwoording. U kunt echter de verloning ook uitbesteden zonder meerkosten aan de Sociale Verzekerings Bank. Zij verstrekken ook gratis standaard overeenkomsten en kunnen u bij veel meer zaken omtrent werkgeverschap en verloning helpen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk