opzegtermijn
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 17 Oktober 2011 09:29
Hallo... Ik wil per direct stoppen met mijn huidige pgb'r omdat het vertrouwen weg is, hij heeft een behoorlijke fout gemaakt met het verantwoorden van iets, waardoor ik 1000 euro zelf moet betalen... Heb ik een opzegtermijn? Hij heeft een 0-urencontract.. zijn hier regels voor..? groeten Nina |
|
Geplaatst: maandag 17 Oktober 2011 10:22
Het feit, dat zijn verantwoording niet klopt, wil niet zeggen, dat er geen loon aan U verschuldigd is. In principe is het niet Uw zaak hoe de opdrachtgever Uw loon betaalt. U heeft alleen te maken met het contract tussen U en opdrachtgever. Een 0 uren contract wil zeggen, dat er alleen betaald hoeft te worden als er ook feitelijk gewerkt is. Netjes is wel, dat U Uw contract schriftelijk opzegt. |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 18 Oktober 2011 08:06
Beste Nina, Het verbaast mij dat u stelt dat uw PGB begeleid(st)er een behoorlijke fout heeft gemaakt in de verantwoording. Dat is namelijk primair uw verantwoordelijkheid en moet u of zelf doen of samen met uw PGB begeleid(st)er. Het is daarmee op zijn hoogst een gedeelde fout. Als u het contract wilt opzeggen dan is dat mogelijk met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn (als u geen overeenkomst heeft, geldt 1 maand opzegtermijn). U dient, zoals boven aangegeven, wel het loon van de gewerkte uren alsmede de uren die u zou afnemen tijdens de opzegtermijn te betalen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 18 Oktober 2011 22:29
Bedankt voor de reacties! Ik zie dat deels ook zo dat het mijn verantwoording is, maar aan de andere kant: ik huur iemand in omdat ik zelf bepaalde dingen niet kan. Als diegene daar dan een fout inmaakt, blijft hij/zij in gebreken. Natuurlijk, officieel ben ik verantwoordelijk, maar goed, geen discussie hierover graag, het ging mij meer om de manier waarop er over gesproken werd met mij pgb'r Er zijn meer dingen voorgevallen, waardoor ik heb besloten ermee te stoppen, Maar moet ik nu wel of niet een maand vooruit betalen?? |
|
Geplaatst: dinsdag 18 Oktober 2011 22:31
De pgb'r is mijn zorgverlener in dit geval, ook wel persoonlijk begeleider genoemd.. Daar was even een misverstand..sorry voor de onduidelijkheid |
|
Geplaatst: woensdag 19 Oktober 2011 16:13
‘U heeft een opzegtermijn van in ieder geval één maand. De regels over het opzeggen van een overeenkomst kunt u nalezen in onze brochure ‘Uw persoonsgebonden budget en de Sociale Verzekeringsbank’ op de website svb.nl/pgb. |
|
Geplaatst: donderdag 27 Oktober 2011 15:29
Vooruit betalen hoeft mijns inziens nooit. Zeker bij een 0-uren contract weet je niet hoeveel uren de betreffende persoon de komende maand gaat werken. En bij een 0-uren contract kan het altijd zo zijn dat je de komende maand geen hulp nodig hebt van betreffende persoon. Mijn advies: netjes opzeggen en geen uren hulp meer aan deze persoon vragen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk