Meerder PGB gezinnen en de 3 dagen regeling
Auteur | Bericht |
---|---|
Rachelle |
Geplaatst: donderdag 20 Oktober 2011 14:10
Ik werk al geruimte tijd als pgb er op de woensdag middag. Nu is mij door een andere PGB houder gevraagt PGB hulp te komen bieden voor enkele uren in de week. Geld de 3 dagen regelening ook voor het totaal van meerdere PGB houders en wat zijn 3 dagen 3 keer 8 uur of 3 dagen ook al is dit maar 3 uur per keer? Daarnaast werk ik als oproepkracht in loondienst en ben ik startend als zzp/ freelance fotograaf |
Geplaatst: donderdag 20 Oktober 2011 15:42
De drie dagenregeling geldt per opdrachtgever. Het gaat om het aantal dagen waarop gewerkt wordt, niet het aantal uren. |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 21 Oktober 2011 20:27
Beste Rachelle, De drie dagen regeling is onderdeel van de Regeling Dienstverlening aan huis en geld enkel bij loondienst. Voor onderneemsters is deze regeling niet van toepassing. De Regeling Dienstverlening aan Huis is een regeling die helpt om het eenvoudiger te maken voor particulieren om mensen legaal in loondienst in te huren. Het is daarmee heel afhankelijk of u werkt in loondienst of uw werkzaamheden als onderneemster uitbreid en het onder die noemer plaatst. Wanneer u werkt in loondienst geld dat u maximaal 3 dagen per week, ongeacht het aantal uren, mag werken als u onder deze regeling wilt vallen. Als u meer werkt dan valt u automatisch onder een volledig dienstverband met alle wettelijke verplichtingen en eisen die daar aan wettelijk gesteld worden (vooral van de werkgever). Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk