1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

logeerweekend

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 23 Oktober 2011 10:47
Mijn dochter van 16 heeft PDD-NOS, en is sociaal emotioneel 100% afhankelijk van goed geregelde zorg en mij.
Ik ontvang PGB om ind. begeleiding en dagbesteding in te kopen. Bij de herindicatie is per 1-4-2012 het logeren afgelopen, omdat zij geen permanente toezicht nodig heeft.. Er is mij bij toetsing van de herindicatie tel .gevraagd of ze alleen van A naar B kan, welke ik met JA beantwoord heb, met de mededeling erbij dat ze sms-t bij aankomst en bij vertrek.. Het resultaat van deze beslissing is dat zij vanaf dat moment NIET meer met leeftijd genoten in contact komt. Alleen tijdens de twee halve dagen die ze naar school gaat. Ik heb overal naar deze nieuwe bezuinigingsregel gezocht maar kan er niks over vinden. Wie weet hoe het precies zit?

Groetjes Pascalle
Geplaatst: zondag 23 Oktober 2011 14:09
De normen voor tijdelijk verblijf zijn aangescherpt.
U moet dus alsnog duidelijk maken dat zij de hele dag permanent toezicht nodig heeft.
Ik raad U aan na te gaan, waarom U meent, dat zij permanent toezicht nodig heeft en dat middels bezwaar duidelijk te maken.
Indien U daarin zou slagen na april 2012, niet aansluitend op de huidige indicatie, krijgt U daarvoor overigens geen PGB meer.
Pim Geplaatst: maandag 24 Oktober 2011 23:26
Beste Pascalle,

Uw verhaal komt op mij nogal verwarrend over.
U heeft het over het feit dat uw kind volledig afhankelijk is van u maar tegelijkertijd is zij prima in staat zelfstandig te reizen, mits er een 'lijntje' is in de vorm van een sms voor en na de reis.

Bij de indicatiestelling is geconstateerd dat permanent toezicht niet noodzakelijk is, en gezien het feit dat dit per 2011 inderdaad een nieuwe eis is geworden heeft u daar dus ook mee te maken.

Zocht u enkel de bevestiging van deze opmerking of wilde u meer weten?
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: donderdag 27 Oktober 2011 15:22
Ook onze dochter van 15 jaar kwam bij herindicatie niet meer in aanmerking voor tijdelijk verblijf/logeren. Omdat bureau jeugdzorg echter inzag dat zij in contact moet komen met leeftijdsgenootjes is wel een hogere klasse begeleiding groep afgegeven. Op die manier blijft het mogelijk groepsactiviteiten te ondernemen op basis van PGB ,echter dan zonder logeren of minder vaak.
Geplaatst: donderdag 03 November 2011 15:02
Ik heb overal gezocht naar deze nieuwe wet, maar kan hem nergens vinden. Wat ik wel gevonden heb is dat ier bij iedereen die een indicatie had, niets zou veranderen.

Mijn dochter van 16 jr is niet in staat zelf relaties met leeftijdgenoten te onderhouden en gaat er nooit alleen op uit, alleen van school naar huis (2 halve dagen ivm prikkelgevoeligheid) na sms contact met mij ter ondersteuning. Ik vind dat behoorlijk afhankelijk voor een griet van 16!

Logeren doet ze al jaren in de zelfde groep op dezelfde lokatie, dit valt nu weg. Andren in haar groepje zijn inmiddels 18 en komen zelfstandig met de auto! Hoe kan het dat zij dat wel kunnen voortzetten!
Pim Geplaatst: donderdag 03 November 2011 23:08
Beste Pascalle,

Als u via de e-mail contact opneemt met mij kan ik u doorverwijzen naar mensen die erg thuis zijn in indicaties en herindicaties aanvragen alsmede eventuele bezwaarschriften hierin te maken.
U kunt mijn e-mail adres vrij eenvoudig via zoekmachines achterhalen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.