1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurtarief

Auteur Bericht
Sarani Geplaatst: zondag 23 Oktober 2011 13:49
Hallo, Ik heb nog geen ervaring in het vragen van uurtarief voor huishoudelijke en administratieve hulp. Ik ben zzp-er. Wat raad u mij aan?
Joyce Geplaatst: maandag 24 Oktober 2011 14:29
hallo, om een uurtarief te vragen moet je een kleine berekening maken, bijv, 19% btw, verzekeringen, benzine, je eigen maandloon enz. kijk wat je kosten zijn aan de hand hiervan kun je een uurtarief vragen meestal voor huishouden kom je ongeveer op een 23 euro bruto waar jezelf 18 euro netto aan overhoud let wel op van de 18 euro gaat ook nog je verzekering maandelijks vanaf mits je een verzekering hebt afgesloten.

groetjes
Star Counseling Geplaatst: maandag 24 Oktober 2011 22:38
Ik denk dat je hier toch een beetje de plank misslaat Joyce. Over PGB werkzaamheden wordt als eerste al geen BTW geheven, dat is BTW vrijgesteld, je mag en kan dus geen BTW tarief doorrekenen in je uurtarief. Verder is er in bijna heel Nederland NIEMAND te vinden die 23 euro bruto kan betalen voor huishoudelijke hulp, ik ken nagenoeg geen enkele gemeente die dergelijke tarieven hanteert.
Voor HH1 hanteren de meeste gemeenten een tarief van tussen de 12 en 15 euro en voor HH2 een tarief tussen de 14 en 18 euro. De meeste mensen die afhankelijk zijn van deze huishoudelijke hulp wegens ziekte, handicap of ouderdom hebben niet veel vermogen, moeten al een eigen bijdrage over deze zorg betalen en kunnen dus ook niet uit eigen zak bijbetalen (een enkeling nagelaten, maar waarom zou je dan gebruik maken van de WMO, dan kun je beter zelf zwart een hulp inhuren, dan ben je goedkoper uit, gezien de tarieven voor de eigen bijdrage, die oploopt naarmate je een hoger inkomen hebt).