Onderzoek ADHD werkgeheugen verbeteren dmv computergame
Auteur | Bericht |
---|---|
Heleen |
Geplaatst: donderdag 27 Oktober 2011 12:31
Mijn zoon (27) met autistische stoornis heeft een klein werkgeheugen blijkt uit testen. Hij is echter een kei in computergames, speelt op hoog niveau. Dus hoe kan dat? |
Joost |
Geplaatst: donderdag 27 Oktober 2011 13:54
Beste eentwee, Het programma dat ik voor mijn onderzoek gebruik is er juist op gericht om dmv van een computerspel kinderen/jongeren bepaalde werkgeheugentaken te trainen, zodat hun prestatie op het gebied van het werkgeheugen wordt verbeterd. De computerspellen die uw zoon speelt bevatten deze specifieke geheugentaken niet en zullen er dan ook niet voor zorgen dat zijn werkgeheugen verbeterd. Het is dus niet zo dat elk computerspel het werkgeheugen traint. |
Geplaatst: vrijdag 28 Oktober 2011 10:18
Hallo Jasper, Mijn zoon, Nick (17), heeft pdd-nos. (lichte vorm van autisme, add, dyslexie,( wisk 134)). Hij speelt ook graag computergames dus als hij kan bijdragen aan jouw onderzoek dan hoor ik dat graag. Ik heb zelf ook een hulpvraag op nationalehulpgids gezet omdat Nick door zijn beperking zijn stageplaats is kwijtgeraakt dus alle beetjes helpen (hoop ik) ;)) |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk