1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zorgprofessional

Auteur Bericht
TCC Zorg Geplaatst: donderdag 27 Oktober 2011 16:00
Ook dat is een wassen neus, de zorgprofessional kan niet in alle regios zorg bieden dus dat is ook niet voor iedereen een oplossing.
Bovendien als zij al een overeenkomst krijgen met een zorgkantoor worden zij gezien als nieuwe aanbieder en krijgen dan maar een heel beperkt budget
Star Counseling Geplaatst: maandag 31 Oktober 2011 01:42
Ik was (samen met meerdere collega ZZP'ers die ik ken) in de veronderstelling dat de zorgprofessional bedoeld was voor ALLE ZZP'ers die als zelfstandige zorg bieden in het kader van het PGB. Dus ook voor ZZP'ers die uitsluitend begeleiding bieden en geen verpleging of verzorging. Uit niets bleek dat deze ZZP'ers uitgesloten zouden worden, niet uit de informatie op de website, niet uit de informatie in de nieuwsbrieven en zelfs niet uit persoonlijke contacten. Heb ik mij nu blijkbaar schromelijk vergist en zit ik hier nu al tijden bij de verkeerde club? Zijn de ZZP'ers die begeleiding bieden wederom het ondergeschoven kindje? Ik had mij aangemeld om volwaardig lid te worden i.p.v. vriend van de zorgprofessional en kreeg vandaag een mail met daarin het bericht dat 'het bestuur binnen afzienbare tijd een uitspraak gaat doen over het wel of niet toe kunnen treden als niet verzorgenden of verpleegkundige zijnde'. Ik was hier echt stomverbaasd over! Hadden ze dat niet even eerder kunnen melden, bijvoorbeeld, voordat ik vriend werd en ging betalen? Ik vind dit echt misleiding van de bovenste plank! Ik ken meer mensen die in de veronderstelling zijn dat ze op hun plek zitten bij deze club, maar dat is dus nog maar zeer de vraag. Doe er je voordeel mee en laat ze (ook) weten dat je deze gang van zaken niet netjes vindt!
Pim Geplaatst: maandag 31 Oktober 2011 09:07
Beste Anne,

Niets ten nadele van het grote werk dat de zorgprofessional doet.
Als je een achtergrondcheck had gedaan dan had je ook niet anders dan tot de conclusie kunnen komen dat ze zich uitsluitend richten op verpleegkundigen en verzorgenden.
Het zijn allemaal mensen die deze achtergrond zelf hebben die in het bestuur zitten. (ambulance verhuurder, verpleegkundige, enzovoort)

Bovendien hebben ze geen contracteerruimte weten te verkrijgen (want alleen grotere aanbieders zijn dit jaar bij alle zorgkantoren toegelaten) dus kunnen ze naar mijn inschatting niets leveren behalve samenwerking in het vinden van PGB klanten en straks mogelijk in de lobby richting zorgverzekeraars.

Als je begeleiding biedt is het veruit het beste je aan te sluiten bij de Branche Vereniging Kleinschalige Zorg en dan met name daar een actieve rol gaan spelen in de lobby richting de gemeenten. Zij zijn wel georganiseerd om uitsluitend het begeleidingsdeel voor het voetlicht te brengen (dan met name van de kleinere zorgaanbieders bij de gemeenten die nu helemaal niet op de hoogte zijn van alle aanbieders in hun gemeente).
Het is wat dat betreft nu echt alle hens aan dek.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
TCC Zorg Geplaatst: maandag 31 Oktober 2011 11:31
Dat is allemaal wel zo maar dan nog als zij voor 2012 contracteerruimte gaan krijgen ia dat a niet bij alle zorgkantoren en b een beginbudget.

Helaas is daarvan in de berichtgeveing aan de verzorgenden en verplegenden niets terug te vinden.

Navraag bij AGIS en Achmea ( wat toch 2 zeer grote zijn) leert dat er geen aanvraag is binnengekomen en dat dat voor 2012 sowieso al te laat is.
TCC Zorg Geplaatst: maandag 31 Oktober 2011 11:32
en dat had toch wel netjes geweest om te melden voordat zorgaanbieders weer veel geld gaan uitgeven voor een lidmaatschap waar bijna niets voor terugkomt, sterker nog als ze zich alleen richten op pgbers heeft dat ook geen toekomst, die hebben de meeste zorgverleners al
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 01 November 2011 01:15
@ Pim: zoals je misschien nog weet was ik degene die jou en andere ZZP'ers op de hoogte stelde van het bestaan van de BVKZ (toen hadden ze nog een andere naam). Ik ben zelf lid van de BVKZ vanaf de dag na het oprichtingscongres. Alleen zij kunnen ook niets anders doen dan lobbyen (en dat doen ze best goed, het levert alleen nog erg weinig op!). Ik heb zojuist de recentste brief van de staatssecretaris gelezen en word er niet bepaald blijer van!
Uitblinkers Geplaatst: vrijdag 18 November 2011 11:17
Beste allemaal,

De zorgprofessional en de BKVZ doen beiden hun best om aan de weg te timmeren; wanneer je je verdiept in hoe het loopt levert het tot nu toe weinig op; op alle fronten. Maar het lobbyen is in volle gang en hoewel er voor 2012 neit echt iets te halen valt, lijkt er voor 2013 meer ruimte te komen. Lijkt, want het blijft een beetje koffiedik kijken zolang de politici zelf niet weten wat ze nu eigenlijk gaan doen.

Het lijkt me belangrijk om in ieder geval bij 1 van de organisaties aangesloten te zijn; als zzp-ers zullen we ons moeten organiseren en lobbyen tot ze niet meer om ons heen kunnen. En voor mij staat wel als een paal boven water dat die dag gaat komen, al heb ik geen idee wanneer dat zal zijn.

Overigens ben ik het met Pim eens dat het bij de zorgprofessional wel duidelijk op te maken was dat ze zich iei vooral op verpleegkundigen en verzorgenden richten; ik heb dit zelf ook nog eens gechekct een tijd terug en daar waren ze ook destijds volkomen transparant in.
De keuze hiervoor heeft, zover ik begreep, vooral te maken met het feit dat er voor verpleegkundigen en verzorgenden het kwaliteitsregister V&V bestaat. Om voor andere beroepsgroepen kwaliteit te waarborgen als organisatie, dat zou heel veel tijd gaan kosten want daar moet dan een algemeen kwaliteitsprotocol voor bedacht worden. Men heeft ervoor gekozen nu in andere dingen te investeren, zoals lobbyen. Daar is natuurlijk wat voor te zeggen.

Laten we waardering hebben voor datgene wat de voortrekkers doen, ongeacht bij welke organisatie ze horen. We zitten ten slotten wel allemaal in hetzelfde schuitje, en willen allemaal maar 1 ding: goede, flexibele en klantvriendelijke zorg bieden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.