leer/werkplek
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 28 Oktober 2011 10:28
Mijn zoon (17) heeft pdd-nos (lichte vorm autisme, ADD, dyslexie, echter wisk 134). Hij volgt een opleiding bedrijfswagentechniek aan het ROC Lammenschans te Leiden. BBL-2. Hiervoor is een leer/werkplek in een garage nodig. De garage waar hij aangenomen was kan niet met hem verder omdat zij vinden dat hij 'niet gemotiveerd is en geen initiatief toont'. Inderdaad; zijn beperking. Nick is echter heel intelligent, neemt veel in zich op en wil graag wat doen maar om zelf die stap te zetten dat is heel lastig. Nick heeft als het ware de 'externe motor' nodig die 'm aanzet en vooral duidelijk verteld wat er van hem verwacht wordt. 'Doe maar wat.../kijk maar effe...' is geen duidelijke werkopdracht. Het komt er dus op neer dat zijn vorige werkgever hier geen tijd in wil steken. Wie weet een leerplek waar Nick wat meer persoonlijke aandacht kan krijgen en zich hierdoor kan ontwikkelen tot een volwaardig medewerker? Want niets staat die toekomst in de weg, alleen wat extra (individuele) begeleiding. Dank alvast voor het meedenken... |
|
Heleen |
Geplaatst: vrijdag 28 Oktober 2011 12:16
Ik zou eens contact opnemen met MEE. Ik heb van andere ouders met een dergelijk probleem goede ervaringen gehoord. Ook kunt u het mogelijk eens voorleggen aan het Autisme Steunpunt http://www.landelijknetwerkautisme.nl/index.php?pid=26 U kunt dit vinden onder REC4. Ik zou beide wegen eens bewandelen, zowel MEE als LNA. Tenslotte: het ROC heeft hierin toch ook een taak. |
Geplaatst: donderdag 03 November 2011 15:15
Kijk eens op de site van www.werkwijs.nl . Zij werken vanuit Amsterdam. Zij hebben in ieder ook veel expertise in huis tbv bijzondere leer-werkbegeleidingsplaatsen. Vriendelijke groet, Ingrid Havermans leidinggevende leervoorziening/leerwerktraject Zorghoeve Kakelbont www.zorghoevekakelbont.nl |
|
Gast |
Geplaatst: donderdag 03 November 2011 15:16
sorry, het moet zijn www.werkwijs.org groet,Ingrid |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk