1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

intensieve controle pgb

Auteur Bericht
Hesna Geplaatst: zondag 30 Oktober 2011 15:45
hallo
mijn dochtertje krijgt pgb en ik als haar moeder heb de volledige zorg op me,en betaal mezelf iedere maand pgb,ik doe de administratie zelf en heb voor mezelf geen loonstroken,is dit van belang,ben ik verplicht om voor mezelf loonstroken te maken,
ik heb van het zorgkantoor een brief ontvangen ,waarin staat dat ik een intensieve controle krijg,ze vragen of ik
overeenkomsten
declaratie en of facturen wil toesturen.
wie kan mij helpen en me vertellen wat ik het beste kan toesturen ,een overeenkomst heb ik,als ik dit alleen zal toesturen zullen ,denk ik,niet mee akkord gaan,wie heeft er ervaring mee
alvast bedankt
Heleen Geplaatst: zondag 30 Oktober 2011 17:32
Hallo Hesna,

maak van elke maand dat je hulp hebt verleend alsnog een factuur met daarop de volgende gegevens:

declaratie over de maand:

voor budgethouder:
burgerservicenr.

van zorgverlener:
burgerservicenr:
bankrekeningnr:

het awbz maandloon bedraagt:

handtekening zorgverlener,

:D
Gast Geplaatst: zondag 30 Oktober 2011 18:43
hoi heleen

bedankt voor je reactie,maar denk niet dat dit voldoende is,en volgens mij mag je zelf geen facturen maken ,alleen zorginstellingen en freelancers die mogen dat
Heleen Geplaatst: zondag 30 Oktober 2011 19:03
Dan noem je het voor mijn part declaratie.
Je bent nu eenmaal geen instelling of freelancer, maar wel hulpverlener. Dus je declareert. :D
Geplaatst: maandag 31 Oktober 2011 10:14
Als je op het contract een vast maandloon hebt staan hoef je geen declaraties te maken. Zo niet: Download de brochure PGB in 8 stappen. Daar zit een voorbeeld-declaratie in.
Verder moet je van elke betaling een betaalbewijs meesturen. Het rekeningnummer op het betaalbewijs moet overeenkomen met de rekening, die in het contract staat én op de declaratie.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.