1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb toegewezen gekregen

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 02 November 2011 08:53
Hallo allemaal!
ik ben nieuw hier!
Ik heb een zoontje van 5 met pddnos en we hebben net gehoord dat we een pgb hebben gekregen.
begeleiding groep klasse 1, 1 dagdeel/week, medische indicatie vervoer ja
En begeleiding individueel klasse 1

ik ben aan het zoeken wat dit financieel betekend voor ons, we krijgen natuurlijk alles we l op papier maar als ik ongeveer weet wat we te besteden hebben kunnen we alvast zorg gaan zoeken wat passend is in ons budget!
Wie kan me hiermee helpen en weet wat we per maand/per week te besteden hebben!?

Alvast bedankt,
Debbie
Pim Geplaatst: woensdag 02 November 2011 09:37
Beste Debbie,

Het is aan te raden een kijkje te nemen op de website van Per Saldo, belangenvereniging voor mensen met een PGB.
Informatie over PGB
http://pgb.nl/persaldo/dit-is-een-persoonsgebonden-budget-pgb/awbz/?waxtrapp=bngfnMsHcwOhcPjBCIH

De door u gevraagde uitsplitsing per maand en jaar.
Begeleiding individueel:
1e klasse 0- 1,9 uur per week € 1.924 per jaar; per week is dat € 36,82
Begeleiding in groep met vervoer
1e klasse 1 dagdeel per week dat is qua budget € 2.664 per jaar en per week is dat € 50,99
Het is toegestaan dit helemaal op te gebruiken of helemaal niet te gebruiken. Ook mag u hier iemand inhuren in loondienst (u kan dan gratis gebruik maken van de diensten op gebied van verloning van de Sociale Verzekerings Bank, zie http://www.svb.nl ) of u kunt een ondernemer inhuren.
Er zitten nogal wat regels en zaken waar u van op de hoogte moet zijn vast aan het PGB. Laat u daarover goed informeren.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.