1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zoveel info en ben echt de weg kwijt nu! kan iemand mij help

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 07 November 2011 10:08
Misschien rare vragen we krijgen nu pgb maar er zijn deze vragen die ik niet makkelijk kan achterhalen hoe het zit! Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen.

Hoe ziet het met belasting, moeten wij dat berekenen en op factuur zetten of kunnen wij geld zo overmaken aan de zorgverlener?

Hoe zit het met vakantiegeld? En met Pensioen?
Betalen wij daarvoor apart of zit dat bij in het afgesproken bedrag en moeten we dat ergens vermelden?

Daarnaast wanneer een zorgverlener ziek is betaal je dan wel?

Vakantiedagen opnemen, betaal je die dan door wanneer iemand 1 dag in de week bij je werkt als zorgverlener?
Na hoe lang kan je dat ergens melden want dan moet ik andere zorg inhuren die ook betaald moet worden?

En op mijn brief indicatie staat dat we een bedrag krijgen van 20 september tot 31 december 2011.En dan per 1 januari komt er weer een nieuw budget voor de rest van 2012En dan een bedrag van 70 euro vrij te besteden hebben wat we niet hoeven te verantwoorden. Is dit een bedrag wat elk jaar terug komt of eenmalig???

dank je wel voor het lezen en antwoorden alvast
Judith
Geplaatst: maandag 07 November 2011 10:41
Download de brochure PGB in 8 stappen. Even doorbijten, maar dan weet je ook wat.
Geplaatst: maandag 07 November 2011 11:01
ja deze info heb ik ook gezien maar even via de korte weg, heb al zoveel moeten lezen en doen.........

kan niet alles meer verwerken en ben ff de weg kwijt!
Geplaatst: maandag 07 November 2011 16:16
Alle bedragen zijn bruto-bedragen. De ontvanger dient hierover belasting te betalen.
Overigens: Wat U wilt kan niet uit een PGB: Huishoudelijke hulp en zorg voor een ander kind mogen niet uit het PGB betaald worden.
Geplaatst: maandag 07 November 2011 21:50
huishoudelijke hulp wel heb dit gevraagd bij bureau jeugdzorg en zij zijn daar mee akkoord gegaan maar wordt anders geformuleerd straks.

en we hebben budget om ons te ontlasten en ook opvang als ander kind thuis is gekregen dit is ook besproken met ze.

omdat we alles verder zelf regelen, van school, therapie en noem maar op!

Maar ga wel verder internet afstruinen naar info.

bedankt in elk geval

Judith
Lunafield Geplaatst: vrijdag 11 November 2011 11:23
Hallo Judith,

Ik kan je denk ik wel verder helpen.
Ik ben zelf moeder van een autistische zoon van 6,5 jaar.
En wij hebben nu inmiddels 2,5 jaar een PGB.
Naast dit heb ik zelf een zorgbureau.
Als jij nou al je vragen verstuurd naar: [email protected]
Zal ik voor zover ik weet, alles beantwoorden.
Inmiddels weet ik wel veel omdat, ik zowel met zorgvragers en zorgverleners te maken heb.

Groeten,

Chantal Veldman
Geplaatst: vrijdag 11 November 2011 16:43
"huishoudelijke hulp wel heb dit gevraagd bij bureau jeugdzorg en zij zijn daar mee akkoord gegaan maar wordt anders geformuleerd straks.
en we hebben budget om ons te ontlasten en ook opvang als ander kind thuis is gekregen dit is ook besproken met ze."

Huishoudelijke hulp mag alleen bij een ZZP!
BJZ stelt indicaties en het zorgkantoor beoordeelt de besteding. Dus bel het zorgkantoor voor Uw zekerheid.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.