1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hulp gezocht met PGB!!!!!

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 07 November 2011 21:24
Help,

Onze zoon is 8 jaar is meer voudig gehandicapt heeft een Ciz indicatie van;
begeleiding klasse 3 van 4 tot 6.9 uur per week;
persoonlijke verzorging klasse 4 van 7 tot 9.9 uur per week.

Nu wil ik zolang we nog geen begeleider en verzorger gevonden hebben uren aan mezelf uitbetalen.

Hoeveel uren mag ik nu uit laten betalen?

Welk uurloon moet ik dan hanteren?

Is opting-in een goede optie?

We hebben de indicatie al vanaf 29-08-2011 er is nog niks meegedaan, we zitten eigenlijk een beetje vast met alles er komt zoveel informatie op je af!

Alle hulp is welkom ik ben erg benieuwd!

Gr,Gerritjan
Marijke Geplaatst: dinsdag 08 November 2011 07:39
Je mag jezelf die uren uit betalen, die je aan extra zorg biedt.
Dus bijvoorbeeld normaal is een half uur doen over wassen, aankleden. Jij doet er een uur over, is een half uur extra.
Na schooltijd opvangen en spelen kost je wellicht ook extra tijd, doordat hij zichzelf niet kan vermaken, weer een uur, enzovoort.
Je mag jezelf tot ongeveer 50 euro per uur uitbetalen, maar gangbaar is een betaling van 15 euro per uur.
Je kan wel nog met terugwerkende kracht de uren indienen.
Handig is om uitbetalingen via het SVB te laten verlopen, zodat er ook direct aan inhoudingen wordt gedaan.
En verder advertenties zetten hier en op marktplaats, om een hulpverlener te zoeken. (als je die ook wilt zoeken, en niet jezelf wilt blijven uitbetalen)
Jantiena Geplaatst: dinsdag 08 November 2011 10:23
beste gerrit jan

Misschien wat brutaal maar heeft u al een begeleider gevonden?
Ik kan u misschien wel helpen met uw zoon
Ik ben een 35 jarige jonge vrouw en heb ook een advertentie geplaatst daar kunt u eventueel wat meer informatie bij inwinnen
Wij zijn in het bezit van een gezellige boerderij met pensionstalling met paarden
Het is hier altijd een gezellige boel en er komen ook veel kinderen langs in de zelfde leeftijd als uw zoon
Buiten de dagbesteding die ik kan bieden kom ik ook bij mensen thuis die de hulpvraag daar meer op hebben gebaseerd
Graag hoor ik van u

vriendelijke groet van Jantiena
Geplaatst: dinsdag 08 November 2011 20:09
Bedankt voor uw bericht.

Tim is thuis zit niet in een dagopvang dus hij heeft eigenlijk 24 uur per dag zorg nodig.

Dus ik denk dat ik dan 1 uur begeleiding en 2 uur verzorging doe x 15 euro per uur bruto.

Is dan opting-in een goede oplossing?

Gr,Gerritjan
Heleen Geplaatst: woensdag 09 November 2011 16:04
Beste Gerrit Jan,
als ik jou was zou ik mezelf meer uren en een hoger bruto uurloon uitbetalen dan je nu van plan bent en inderdaad opting in nemen. :D

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.