1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wettelijk vertegenwoordiger maar ook hulpverlener

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 09 November 2011 18:58
wanneer je zelf de wettelijk vertegenwoordiger bent maar wel veel hulp en begeleiding geeft aan je kind want dat kost enorm veel tijd, en zelf dat ik daardoor minder ben gaan werken.

kan je ondanks dat je de wettelijk vertegenwoordiger bent opgeven als famillielid/partner met overeenkomst dat je dus kleine bijdrage ontvangt?

ik ben wel de moeder van het kind, dus famillielid maar tevens de wettelijk vertegenwoordiger.

Graag hoor ik of dit mogelijk is?

Judith
Geplaatst: dinsdag 22 November 2011 21:56
Hoi Judith
Late reactie maar beter iets dan niets. Ja dat kan, zelf ben ik ook de wettelijk vertegenwoordiger van mijn zoontje en krijg ik een paar uurtjes van het pgb betaald, omdat ik moest stoppen met werken.
groet sas
Free Spirit Coach Geplaatst: dinsdag 17 Januari 2012 22:02
ik werk ook niet meer omdat de zorg van mijn kinderen veel energie vraagt. Moet ik nu ook verslagen schrijven met leerdoelen?
en accepteert het CZ het als je jezelf betaald uit het pgb? het lijkt wel of daar een taboe over bestaat. heeft iemand een voorbeeld?
Heleen Geplaatst: woensdag 18 Januari 2012 16:17
Beste Simone,
je moet een formulier overeenkomst met een familielid invullen. Dat kun je downloaden op de site www.svb.nl.
Het is raadzaam om op te schrijven wat je zoal extra voor je kind(eren) doet, wat niet onder de gebruikelijke zorg valt. Zodat je het pgb kunt verantwoorden.
Het is toegestaan om tegelijkertijd vertegenwoordiger en hulpverlener van je kind te zijn. Aarzel niet om het uitbetalende zorgkantoor om een schriftelijk antwoord te vragen als je een vraag hebt. Zodat je iets zeker weet en kunt aantonen. :D
Heleen Geplaatst: woensdag 18 Januari 2012 19:10
Simone,
je schrijft dat je niet meer werkt ,maar er staat nog wel een advertentie van je waarin je jezelf als hulpverlener aanbiedt :D
Free Spirit Coach Geplaatst: donderdag 19 Januari 2012 08:07
hallo Heleen,
dat is idd wat ik graag wens te doen.
Momenteel werk ik niet meer voor een werkgever.
Ik ben bezig om als zz-per aan de slag te gaan. Mijn coach praktijk voor kinderen met oa ass en begeleiding met het paard. Daar had ik voldoende aanmeldingen voor, een lieve meneer, bij het zorgkantoor heeft eenzijdig besloten dat begeleiding en therapie met dieren niet meer mocht bekostigd worden uit het pgb, omdat hij vond dat effect hiervan niet voldoende was aangetoond !!!!!!!!! En dat was geen bezuiniging !
Bedankt voor je reactie ! :D
Pim Geplaatst: vrijdag 20 Januari 2012 09:11
Beste Simone,

Het beleid dat begeleiding door middel van dieren niet meer vanuit PGB gefinancierd mag worden is sinds begin 2011 al landelijk beleid.
Het niet vermelden van dieren voor begeleiding in je begeleidingsplan is daarmee belangrijk.
Ook op de website kun je de link tussen begeleiding met dieren beter niet al te uitdrukkelijk maken. Zorgkantoren willen namelijk deze ook nog wel eens controleren.
Het is dus gewoonweg beleid waar je tegenaan loopt. Begeleiding met paarden word bovendien hippotherapie genoemd. De therapie benaming is bovendien niet zomaar. Het is echt bedoeld om nieuwe dingen aan te leren. En dat behoort niet tot AWBZ begeleiding (althans, begeleiding heeft niet als doel om nieuwe dingen aan te leren).
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.