Gangbare/ redelijke uurtarieven?
Auteur | Bericht |
---|---|
D |
Geplaatst: vrijdag 11 November 2011 09:31
Hallo allemaal, Ook ik ga mij begeven in de PGB wereld, als hoofdtaken wil ik gaan begeleiden en hulp bij administratie geven. Licht verzorgend werk, huishoudelijk werk voor erbij is ook prima!. Kan iemand mij vertellen wat de gangbare tarieven zijn voor bovenstaande taken? Ik hoef er niet stinkend rijk van te worden, hoor, maar wil toch wel ' mijn broek kunnen ophouden' . Ik heb 1 keer gereageerd op huishoudelijk werk, maar deze mevrouw wilde mij BRUTO 10 Euro per uur bieden ( en geen reiskosten vergoeding, was toch 20 km enkele reis). Dat leek me toch echt wel heel weinig..... Dus... Hoef geen toptarief, maar wat is zowel voor zorgverlener als zorgvrager een redelijke bruto uurprijs? :D |
Lydia |
Geplaatst: vrijdag 11 November 2011 14:22
hoi, ik werk met clienten die zorg betalen via pgb. het ligt eraan wat voor iets je bij hen doet, doe je de huishouding dan is 10 euro normaal. doe je zorg en begeleiding dan is het ongeveer 12,50 tot 15 euro per uur. ligt ook weer aan de cliënt wat voor indicatie diegene heeft. reiskostenvergoeding moet zo en zo minimaal 9 cent per km, ik werk via een organisatie voor cliënten met pgb en krijg 19 cent per km. zo'n groot verschil is het. hoop je hiermee geinformeerd te hebben, groeten lydia |
Matthijs |
Geplaatst: vrijdag 11 November 2011 22:59
Die bedragen zijn gangbaar voor een bijklussende student. We hebben hier voor zover ik begrijp te maken met een ervaren en goed opgeleide kracht. Doe je het werk als ervaren en goed opgeleide zelfstandig ondernemer dan is voor begeleiding 30 euro niet ongebruikelijk en ook niet onredelijk. Huishoudelijk werk betaalt over het algemeen iets minder omdat het minder beroepskennis vereist. |
Monique |
Geplaatst: zaterdag 12 November 2011 11:31
Hallo, Voor huishoudelijk werk is tegenwoordig de standaardprijs 12,50 euro per uur, de 10 euro is toch wel laag. Ik heb ook een cliente voor begeleiding en ik vraag daar 25,50 euro voor. Voor begeleiding alleen is de PGB vaak niet hoog. Als er verzorging bij zit vraag ik 30 a 35 euro. Je kunt ook met de cliente gaan handelen en kijken waar je uitkomt. |
D |
Geplaatst: zondag 13 November 2011 06:41
Dank jullie wel voor de reacties :D . |
Heleen |
Geplaatst: donderdag 17 November 2011 13:53
Ook 12 euro 50 is m.i.nog te laag voor een ervaren huishoudelijke hulp als je bedenkt dat er vaak een derde van naar de belasting gaat. :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk