wat aan de belasting opgeven??
Auteur | Bericht |
---|---|
Corine |
Geplaatst: dinsdag 15 November 2011 19:50
Bijna 3jaar werk ik nu bij een dame die pgb krijgt zij betaald mij €13.50 per uur op jaarbasis verdien ik ongeveer 1000 euro ik werk namelijk 6 uurtjes per maand Ik moet hier €350 van afstaan aan de belasting dienst per jaar klopt dit. bij de belastingdienst word ik er niet wijzer van ze weten het allemaal niet zeker. wie weet het wel en zou mij kunnen helpen. gr corine |
Pim |
Geplaatst: woensdag 16 November 2011 08:48
Beste Corine, Het ligt aan uw situatie. Als u alleenstaand bent en dit inkomsten zijn naast uitkering, waarbij u onder een bepaalde grens blijft, dan is het waarschijnlijk zo dat u met kortingsregelingen te maken heeft waardoor u geen belasting hoeft te betalen. Tot en met 18.268 euro bruto inkomen valt u in schijf 1 en betaalt u 33 % belasting en premies sociale lasten. Echter heeft u te maken met een algemene heffingskorting van 1968 euro (dat stuk belasting hoeft u sowieso niet te betalen, u betaald dus pas belasting als u meer dan dit bedrag moet betalen). Daarnaast is er een arbeidskorting welke afhankelijk is van uw leeftijd. tot 57 jaar => 1.497 (maximaal) Daarboven loopt dit op, boven de 65 jaar is het echter lager. Ook dit mag u dan aftrekken van het bedrag dat u moet betalen. Bent u alleenstaande ouder en heeft u inwonende kinderen, krijgt u bovendien extra alleenstaande ouderkorting (ook bij AOW uitkering) Met het bedrag dat u noemt, is het dus zeker mogelijk dat u helemaal geen belasting hoeft te betalen. U kunt dit ook tot maximaal 7 jaar terug alsnog terugkrijgen. U zult wel moeten verklaren waarom u bij eerdere aangiften iets anders heeft aangegeven. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk