Beindiging arbeidsovereenkomst.
Auteur | Bericht |
---|---|
Inez |
Geplaatst: zaterdag 26 November 2011 19:44
Mijn PGB houder wil stoppen met het PGB.(Kreeg ik via een sms te horen) Wat ik heb gewerkt deze maand mag ik declareren en de rest van PGB zou ze terug storten naar SVB(neem ik aan). Vandaag zou ik ook opvang doen voor een nacht. Gisteravond smste ze dat het niet doorging. Ik heb een arbeidsovereenkomst van min.6uur per week. Klopt het dat de PGB houder mij officieel een ontslagbrief moet doen? En dat er een opzeg termijn is van 1 maand(werk nu ong 2 jaar)? Ben het uiteraard helemaal niet eens met de gang van zaken! |
Matthijs |
Geplaatst: zondag 27 November 2011 00:17
Als het goed is heb je een contract gesloten met de PGB-houder en staat daar precies in wat je rechten zijn... Lees het dus daar even na. |
Inez |
Geplaatst: zondag 27 November 2011 12:12
In goed overleg kan de overeenkomst zonder opzegtermijn worden beindigd. Goed overleg is er niet geweest dus geld er 1 maand opzeg termijn. Er staat ook: om misverstanden te voorkomen is het aan te raden om schriftelijk op te zeggen met vermelding van reden. Dit is dus niet gebeurd.Alleen met een sms dat PGB houder niet meer komt voor PGB.Resterend bedrag wordt wordt terug betaald.en ik moest laat weten wat ik nog krijg van de laatst gewerkte keren. Aangezien ik voor min 6 uur per week een contract heb,kan ik dus de resterende tijd gewoon 6 uur per week blijven schrijven. En is het verstandig om pgb houder te laten weten van een ontslagbrief,of moet zij daar zelf mee komen? |
Geplaatst: zondag 27 November 2011 12:49
In feite bent U al opgezegd per SMS. Ik raad U aan de opdrachtgever dit per brief te bevestigen en dat U gezien de opzegermijn van 1 maand nog 4 x 6 = 24 uur betaling in rekening brengt. |
|
Inez |
Geplaatst: zondag 27 November 2011 13:23
Ik wil inderdaad een ontslag per brief ontvangen. Dat is zowel de netste als duidelijkste manier. Er geld een maand opzegtermijn en kan alleen eind van de maand opgezegd worden. Dus even kijken wanneer zij haar brief geschreven heeft/verstuurd. Dank u allen voor de de reacties zover. |
Matthijs |
Geplaatst: maandag 28 November 2011 00:43
Ik ben het eens met gwehkamp. Dit is de meest duidelijke en terechte manier. Overigens staat er in de overeenkomsten van de SVB vaak wel dat bij beëindiging van het PGB het contract per direct beëindigd wordt. In dat geval moet de budgethouder jou dus wel kunnen bewijzen dat het PGB beëindigd is, en kan je nog steeds wel zeggen dat het nu niet bepaald netjes is om per SMS op te zeggen en dan ook niet ruim van tevoren maar pas als het PGB blijkbaaar al gestopt is. Krijg je dit bewijs niet, dan kan je gewoon die 24 uur in rekening brengen. Maar ik neem toch aan dat je inmiddels even contact hebt gehad met je cliënt over wat er aan de hand is, waarom ze er ineens mee wil stoppen, enzovoort? Dat is tenminste het eerste wat ik zou doen; gewoon even een telefoontje en een afspraak maken om het er gewoon even rustig over te hebben. |
Geplaatst: maandag 28 November 2011 13:12
"en de rest van PGB zou ze terug storten naar SVB(neem ik aan). " Als het stoppen van een PGB de vrije keuze was van de opdrachtgever is die m.i. wel gebonden aan een opzegtermijn. PGB's worden niet teruggestort aan de SVB, maar aan het zorgkantoor. De SVB is voor het doen van loonbetalingen. |
|
Inez |
Geplaatst: maandag 05 December 2011 09:54
In middels contact gehad met PGB houder. Zij wil mij alleen mn gewerkte uren betalen en zich dus niet aan het contract houden(min 6 uur per week+ daarbij de maand ivm ontslag) Ik ontvang deze week de ontslag brief. De reden werd me niet helemaal duidelijk.Dus hoop dat de brief duidelijker is. Ze zij dat ze het overige PGB al had terug gestort. Wat ik een hele rare gang van zaken vindt maar ok. Ben bang dat ze geld ondertussen al uitgegeven heeft en dan onder het mom van ik heb het terug gestort. Ik ga even advies in winnen bij juridisch loket. En wanneer ik de ontslagbrief krijg de zaak alvast aangeven bij mijn rechtbijstand. Als ze me nou gewoon van tevoren had gezegd van hoe of wat. Dan zouden we in overleg samen direct kunnen stoppen en had ik al wat eerder opzoek kunnen gaan naar een andere baan erbij. Ik houdt nu voet bij stuk.Dat ik mijn 6 uur per week krijg en daarbij die maand opzegtermijn. Mocht ik meer horen zal ik het hier uiteraard plaatsen. |
Geplaatst: maandag 05 December 2011 10:29
Zomaar geld terugstorten naar het zorgkantoor is vragen om problemen. Grote kans, dat het geld zoek raakt als bij het zorgkantoor geen vordering in de boeken staat. De gang van zaken is: eerst de verantwoording, daarna een brief van het zorgkantoor over de afrekening, gevolgd door een nota met een referentienummer, die vervolgens betaald moet worden. |
|
Inez |
Geplaatst: maandag 05 December 2011 11:07
@Gwehkamp....Dank u voor de informatie. Deze informatie zal ik doorgeven aan de PGB houder. Maar ga ervan uit dat zij dit al wel weet,omdat ze al langer een PGB heeft. Ik houdt u/jullie op de hoogte....Mvg |
Inez |
Geplaatst: woensdag 21 December 2011 18:05
De zaak heb ik inmiddels overgedragen aan mijn rechtsbijstand verzekering. Dit nadat er geen reactie is gekomen op mijn brief van beroep tegen ontslag zonder ontslagvergunning.(mevr.heeft deze aangetekende brief wel ontvangen). Wordt vervolgd. |
Inez |
Geplaatst: zaterdag 14 April 2012 11:20
Update: Momenteel loopt de zaak nog steeds. Ondanks bewijzen van mijn kant,vertikt de pgb houder mij die laatste maand uit te betalen.(December 2011 als uitwerkmaand) Momenteel gaat er een dagvaarding plaatsvinden. Nu heb ik afgelopen donderdag eindelijk een jaaropgaaf gekregen. Maar moet u nie zien hoe. Er is aan de bovenkant een stuk afgeknipt van het a4 tje. Ook aan de onderkant is een stuk weggeknipt. En daarbij sta ik als dhr aangegeven. En er is 1 vakje aangevinkt met een pen. Moet ik hier een klacht van maken? Waar kan ik dat doen? |
Heleen |
Geplaatst: zaterdag 14 April 2012 22:48
Volgens mij is een ontslagvergunning bij zo'n klein baantje van 6 uur per week niet nodig. Als de inhoud van je jaaropgaaf verder de juiste informatie bevat zou ik zelf dhr. in mevrouw veranderen en daar verder niet over klagen. Het is de moeite niet waard. Probeer er t eens achter te komen wat de reden is dat het pgb plotseling gestopt is. :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk