1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

eerste gesprek

Auteur Bericht
Berendi Geplaatst: donderdag 01 December 2011 20:15
Hallo, is het normaal dat je bij het eerste gesprek [deze man wilde er nog iemand bij hebben in zijn team met verzorgenden] al gelijk je adres, je tel.nummer en zelfs je geboortedata?? moest doorgeven??????
Ik heb misschien wel te lang in de Thuiszorg gewerkt waar je absoluut geen privacy-gegevens mocht doorgeven......

Groetjes Berendi
Pim Geplaatst: vrijdag 02 December 2011 00:40
Beste Berendi,

Als de klik er is dan is het vrij gebruikelijk voor het opstellen van de nodige papieren om inderdaad direct tot zaken te komen en al uw gegevens te verstrekken zodat het contract zorgvuldig opgesteld kan worden.

Ja, dat is dus vrij gebruikelijk. Als u een uitzendbureau zou binnenlopen met de vraag om werk is het eerste wat ze doen nadat ze wat vragen hebben gesteld met je diverse formulieren invullen, welke uitgebreid allerlei persoonlijke gegevens bevatten. Dit is daarmee niet veel anders, alleen wat eenvoudiger.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Matthijs Geplaatst: vrijdag 02 December 2011 01:09
Lijkt me inderdaad redelijk logisch dat je dat doet, om de redenen die Pim al noemt. Waarom heb jij daar moeite mee dan, Berendi?
Berendi Geplaatst: vrijdag 02 December 2011 09:45
Hallo, het was het eerste gesprek, hij had nog iemand uitgenodigd dus ik hoefde nog niet de officiele papieren in te vullen omdat ik nog niet zeker was of het doorging vandaar mijn vraag..........groetjes Berendi
Annet Geplaatst: woensdag 07 December 2011 12:06
Berend,

Jij krijgt heel veel informatie over de cliënt. Als je daar gaat werken krijg je wellicht nog veel meer privacy-gevoelige informatie. Ik vind het heel logisch dat je dan ook jezelf open stelt en informatie geeft over jezelf.

Annet Mos
JG ondersteuning Geplaatst: donderdag 22 December 2011 01:39
Als je een CV verstuurd dat dergelijke informatie toch ook?
Saskia Geplaatst: woensdag 11 Januari 2012 13:29
Volgens mij hangt het ervan af wat er uit zo'n eerste gesprek komt. Gaat het zo van: "we gaan er allebei over nadenken of we met elkaar in zee gaan en komen dan tot een overeenkomst" dan zou ik niet alle persoonlijke gegevens al achterlaten, alleen mijn visitekaartje of tel.nr. Natuurlijk geef je wel aan in het gesprek wat je zou kunnen betekenen voor iemand en wat je tarieven zijn.

Als het duidelijk is dat je gaat werken bij iemand, dan sluit je de overeenkomst en geef je natuurlijk wel alle benodigde info.

Overigens vind ik het wel normaal dat je precies weet als zorgverlener wat de zorgvraag is, waardoor je dus veel over de zorgvrager te weten komt. Dat wil nog helemaal niet zeggen dat je als zorgverlener persoonlijke informatie moet geven, zoals op dit forum is geopperd.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.