pgb naar een bedrijf
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 04 December 2011 20:59
hallo, ik heb een kind die pgb heeft. en ik heb me zelf als contracteerd.ik heb alles zo geregeld dat alle geld komt op mijn rekening. en van daar deel wat ik gebruik betaal ik me zelf en ook betaal ik aan een bedrijven zoals naar een logeerhuisen of dergelijken. ik vraag dat ze op mijn naam gaan factureren. dat ik wel kan kosten laten zien voor belasting dienst. doe ik het verkeerd of is niks aan de hand.? mvg |
|
Geplaatst: maandag 05 December 2011 10:45
U moet een aparte PGB rekening nemen en van die rekening betalingen doen aan gecontracteerde hulpverleners, waaronder Uzelf. Nota's moeten gestuurd worden aan de PGB-houder, dus Uw zoon. Als U het anders doet kunt U bij de verantwoording niet aantonen, dat de nota's in overeenstemming met de contracten ook betaald zijn. U loopt de kans dan het netto PGB bruto te moeten terugbetalen. |
|
Yvonne |
Geplaatst: donderdag 08 December 2011 20:58
het zal gezien worden als inkomsten dus je zal belasting moeten betalen over je deel ik zou een registratie doen bij de KVK dan kan je gemaakte kosten ook declareren als zzper |
Star Counseling |
Geplaatst: donderdag 08 December 2011 22:54
@ Yvonne: raar advies! Je wordt door de belastingdienst pas als ZZP'er aangemerkt als je minimaal 3 cliënten hebt, dat is bij Ahmet niet het geval zoals ik het lees. Daarbij moet je ZZP'er worden omdat je daar een passie voor hebt, niet omdat je kind toevallig een PGB heeft. lijkt me een volkomen verkeerd uitgangspunt. @ Ahmet: als ik het goed begrijp stort je alles op jouw eigen rekening en ga je van daaruit de rekeningen van extern ingehuurde zorgverleners/instellingen betalen? Dat raad ik heel erg af, want dan moet jij eerst belasting betalen over het gehele PGB bedrag dat je op je eigen rekening stort, want dat wordt dan gezien als inkomsten en daarna betaal je pas aan de andere zorgverleners uit. Wat je beter kunt doen is het geld door het zorgkantoor op een aparte rekening laten storten, jezelf gewoon uitbetalen voor de uren die je aan zorg geeft en de andere zorgverleners uitbetalen vanaf die aparte rekening, Verder is het ook beter de facturen van die zorgverleners op naam van de budgethouder (in jouw geval je kind) te laten sturen, zodat het bij verantwoording naar het zorgkantoor duidelijk is dat het gaat om zorg gegeven aan de budgethouder. Zoals je het nu doet (wat ik denk op te maken uit wat je schrijft, want helemaal duidelijk is het mij niet) is gewoon niet handig, er wordt op deze manier in feite dubbel belasting betaald, waardoor er minder PGB beschikbaar is voor zorg. |
Geplaatst: vrijdag 09 December 2011 21:44
bedankt voor u hulp beste mensen. inderdaat heb ik me zelf gecontrakteerd. het is namelijk zeer makkelijk voor verantwoording. alleen is het om eind van jaar die ik externe instellingen betaald heb via mijn inkomsten (pgb) wil ik als kosten voor kind laten zien. dus is het niet zo ? word als mijn inkomen gezien?kan ik niet declareren dat ik externe begeleiding ingehuurd heb aan belasting dienst? dan ben ik failliet. :cry: :cry: :cry: |
|
Geplaatst: zaterdag 10 December 2011 16:04
U moet een aparte PGB rekening nemen op naam van Uw kind en daarop het PGB laten storten door het zorgkantoor en van die rekening betalingen doen aan gecontracteerde hulpverleners, waaronder Uzelf. Nota's moeten gestuurd worden aan de PGB-houder, dus Uw zoon. Als U het anders doet kunt U bij de verantwoording niet aantonen, dat de nota's in overeenstemming met de contracten ook betaald zijn. U loopt de kans dan het netto PGB bruto te moeten terugbetalen. Download DE BROCHURE PGB in 8 stappen en lees die zorgvuldig. PGB is geen inkomen, ook om die reden laten storten op de PGB rekening. U treedt namens Uw zoon op, dus ook al hierom moet zijn PGB-administratie gescheiden zijn van die van Uzelf. Uw zoon is opdrachtgever en U bent opdrachtnemer evenals de hulp, die U namens hem van buiten inhuurt. Dus als U zich door Uw zoon laat inhuren moet U zich eerst afvragen of U een oplossing bent voor de problemen van Uw zoon. Als vader voelt dat alsof U zich aan Uw eigen kraag op moet trekken, maar dat is wel de gedachte achter het PGB en van die gedachte moet de belangenbehartiger uitgaan als hij de belangen behartigt van een PGB-houder. Voor de belasting hoeft U alleen het geld aan te geven, dat hij daadwerkelijk aan U heeft uitbetaald. Dus U moet overschrijvingen kunnen laten zien: voor de betalingen aan U aan de belasting en van alle betalingen aan het zorgkantoor. Wellicht komt het voorgaande hard over, maar Ik krijg de indruk, dat U de antwoorden niet begrijpt. Als dat waar is, is het beter om het PGB op te zeggen of de administratie uit te besteden; U werkt zich anders nog meer in de problemen! |
|
Heleen |
Geplaatst: zaterdag 10 December 2011 17:17
Ahmet, als ik jou was zou ik iemand uit je buurt vragen om je even te helpen. Dit i.v.m. de taal en omdat de materie nieuw voor je is. Zodat het je goed duidelijk is en er geen misverstanden kunnen ontstaan. Iemand die zelf goed bekend is met een PGB. :D |
Star Counseling |
Geplaatst: zaterdag 10 December 2011 22:19
Ahmet zoals je het nu doet is niet goed en gaat echt problemen geven. In welke plaats woon je? Als dat in midden Nederland is, neem dan even contact met mij op, ik wil je wel helpen! Met vriendelijke groet, Anne Vernooijs, Star Counseling. |
Servet |
Geplaatst: vrijdag 16 December 2011 11:31
Ahmet bey, als u in de buurt van Haaksbergen/Enschede (het oosten van het land) woont kan ik u met alle plezier helpen, ook een en ander in het Turks uitleggen als dat gemakkelijker is voor u. Vriendelijke groet, Servet Sezgin {deleted by moderator: telefoonnummers zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact} |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk