1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zonnehuizen

Auteur Bericht
Christine Geplaatst: maandag 02 Januari 2012 22:18
Heb voor de Zonnehuizen gewerkt. Een financieel management van lik mijn vestje. Geen controles en het ene gat dichten met het andere gat. Geld wat voor de zorgvrager bestemd was verdween in totaal andere richtingen. Snelle managers die e.e.a. wel even zouden regelen en een salaris hadden van heb ik jou daar. Diep triest wat ik daar die jaren heb gezien. Bewoners met een PGB van ik weet niet hoeveel per jaar die dagen op de stoel zaten omdat HUN geld verdween en niemand wist waarheen. Leerlingen die verantwoordelijke diensten draaiden. Mensen met burnout en overspannenheid. Invalkracht na invalkracht. Teamleider na teamleider. Wanneer je het hogere segment hierop aansprak of aangaf dat e.e.a. totaal niet klopte werd je opzij geschoven of weg gewerkt. Het verbaast mij niets. Het trieste is dat de zorgvrager en de mensen op de actieve werkvloer hier de dupe van worden. Dat de overheid hier niets aan doet of heeft gedaan. Er is totaal niet ingegrepen. Alles in de doofpot.
Ik hoop dat zowel de hulpvrager als de mensen op de echte werkvloer hun plek weer gaan vinden en dat dit soort wanbeleid voortaan eerder wordt opgemerkt en aangepakt.
Geplaatst: zondag 22 Januari 2012 19:30
Ik kan dit verhaal alleen maar beamen. Ik heb er ook gewerkt. De een na de ander werd ziek en iedereen die zelfstandig nadacht werd weggebonjourd. Ik werd er ook ziek: na vijf maanden maanden had ik nog geen bedrijfsarts gezien maar werd ik wel bedreigd met ontslag terwijl ik een vast contract had. Men vond dat "het te lang duurt" en dat "geen arts" had gezegd dat ik ziek was. Toen mocht ik eindelijk naar een arts. Die oordeelde dat er een bedrijfsmaatschappelijk werker bij moest komen. Die heb ik dus ook nooit gezien.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.