1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Mag je begeleiding groep klasse2 besteden aan indiv. begelei

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 27 Januari 2012 22:01
Ik vraag me af of wij ons PGB voor begeleiding groep klasse 2 dagdelen mogen besteden aan individuele begeleiding in uren. Wij vinden het prettig om eens per week gedurende 2 uurtjes onze zoon te laten begeleiden bij het sporten.

Kan dit?
Marijke Geplaatst: vrijdag 27 Januari 2012 23:17
Ja dit mag, dat is bestedingsvrijheid die je hebt.
Annet Geplaatst: vrijdag 03 Februari 2012 08:50
Volgens mij mag dit juist niet. Op de nieuwe vergoedingenlijst 2012 staat dat begeleiding bij sporten gezien wordt als vrijetijdsbesteding en daarom niet onder de AWBZ-vergoedingen valt.
Star Counseling Geplaatst: vrijdag 03 Februari 2012 16:53
je mag begeleiding groep ook inzetten als individuele begeleiding. Je mag geen sportinstucteur inhuren die met je kind gaat sporten, je mag ook de sport niet uit het PGB betalen, wél mag je de begeleiding van en naar sport betalen uit het PGB en bijv. begeleiding bij het aan-uitkleden of toezicht bij individuele sporten als fitness. Voorbeeld: mijn zoon gaat fitnessen, het abonnement betalen we uit eigen zak, de begeleiding naar de sportschool en van sportschool naar huis, betaal ik uit het PGB en de begeleider motiveert en stimuleert terplekke mijn zoon, omdat hij anders niets doet. Ook die begeleiding betaal ik uit het PGB. Er is dus een duidelijk onderscheid te maken tussen het sporten zelf (mag niet uit PGB) en de begeleiding daaromheen (mag wel uit PGB)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.