1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Client moeite met zijn PGB

Auteur Bericht
Henk Geplaatst: maandag 06 Februari 2012 16:53
Een client van mij heeft mij ingehuurd voor individuele begeleiding.
Prima.
Maar na een aantal keren er geweest te zijn, blijkt hij slecht op de hoogte te zijn van zijn invulling van het PGB
Hij heeft een indicatie voor individuele begeleiding van 7 tot maximaal 9.90 uur
Wil zijn maximale uren gelijk benutten. Na een aantal malen er zijn geweest vanaf november 2011, heb ik in een evaluatie aangegegeven dat het beter is de uren wat te verminderen, omdat het aantal uren niet zijn doel bereikt.
Client heeft ook moeite met zijn PGB en de invulling ervan.
Toch wil ik mij als zorgverlener niet met zijn PGB bemoeien.
Wat zou het beste zijn, om een client die moeite heeft met zijn PGB, het inhuren van een advies te duur vindt via een andere weg te proberen te ondersteunen?
Matthijs Geplaatst: dinsdag 07 Februari 2012 00:23
Beste Henk,

Wanneer de cliënt een hulpvraag heeft die jij niet kan invullen kan je je cliënt natuurlijk bijstaan in het zoeken naar een tweede zorgverlener. Wanneer de cliënt genoeg heeft aan jouw zorg is dat ook prima. Dan maakt je cliënt het budget niet op, en gelukkig is dat ook niet verplicht.

Als zorgverlener heb je adviseren over de inzet van het budget natuurlijk wel als een van je taken. Komen jullie daar samen echt niet uit dan kan je een beroep doen op stichting MEE voor een adviesgesprek met een consulent op het juiste vakgebied.

Succes!
Matthijs Wolthers
Henk Geplaatst: dinsdag 07 Februari 2012 07:48
Dank je wel Matthijs voor je reaktie.
Zaak ligt helaas wat gecompliceerder, maar kan door mijn beroepsgeheim, op deze site hier niet te diep op ingaan.

Nogmaals bedankt en vriendelijke groet,

Henk Bloemers
Marianne Geplaatst: donderdag 09 Februari 2012 13:22
Heb je met je cliënt een begeleidingsplan opgesteld waarin staat wat de doelen zijn en hoe die te bereiken? Zou ook duidelijkheid kunnen geven.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.