1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

werken via pgb in de thuishulp

Auteur Bericht
Gerda Geplaatst: zaterdag 11 Februari 2012 23:15
Welke verzekeringen zijn er verplicht als ik als zzp er in de tbhuishulp ga werken voor 9 a 12 uur in de week?
en wat kan ik verwachten en tegenkomen qua verzekering, belasting etc?
en wat is het verschil tussen verzekeren voor vaste lasten of verzekeren tegen arbaidsongeschiktheid?
Moet ik voor deze 9 uur veel belasting gaan betalen ?
Ben gescheiden en heb 2 kinderen om voor te zorgen.
En is het verstandig om nu voor de pgb te gaan werken met het oog op 2014?
Graag uw reactie

Groeten Gerda
Hetty Geplaatst: donderdag 23 Februari 2012 13:39
Hallo Gerda,

Het maakt niet uit hoeveel uur je werkt, maar iedereen moet belasting betalen.
Als je boven de vrijgestelde voet van naar mijn weten € 6500,- uitkomt per jaar, moet je ruim 40% afdragen van elk gewerkt uur.

Het is dus niet afhankelijk van het aantal uren, maar van je verdiensten.

Als ZZP'er in de thuiszorg, is mij verplicht om in elk geval een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
Voor arbeidsongeschiktheid zou kunnen, maar je krijgt toch niks betaald als je niet werkt. Ook moet je dan alle gewerkte uren van de afgelopen rijd overleggen aan de uitkeringsinstantie.....dat is een hele rompslomp.

Bij ZZP'er is het helaas zo, geen werk, geen geld.

hopelijk had je hier iets aan.

Een PGB blijft voorlopig nog wel bestaan....in elk geval tot 2014, dus we kunnen nog even vooruit.
Gerda Geplaatst: donderdag 23 Februari 2012 17:18
Dank je wel Hetty!
Er is mij nu meer duidelijk geworden.
Maar wat houd een bedrijfsaansprakelijkheid verzekering dan in?
En wat zijn de kosten daarvan per jaar?
Ik schrok er wel n beetje van dat er ruim 40% van de per uur gewerkte euro's naar de bealsting moet.
Dan houd men toch bijna niks over?
ik hoop dat je mij een beetje wegwijs wilt maken in dit werk.
ik heb me bij de PGB in geschreven en wacht nu op een mail om aan de slag te kunnen in huishoudelijk werk.
Het verdiend 12.50 per uur waarvan de PGB 35 cent per gewerkt uur inhoud voor de administratie kosten.
Maar wat is dan het verschil als je bij de vierstroom ga werken?
Dan ben je na een jaar volgens mij in loondienst?
Weet jij precies het verschil?
Alvast bedankt.

Groeten Gerda
Annelies Geplaatst: zondag 26 Februari 2012 09:47
Beste Gerda,

Mocht je graag als zzp' er in de zorg willen starten, dan is het wellicht handig om te weten, dat ik hier een e-boek over heb geschreven.
Je kunt me desgewenst een email sturen, wanneer je hier meer informatie over wilt hebben.
Je kunt mijn emailadres vinden wanneer je mijn naam zoekt via google.

Annelies Blekman
thuisverpleegkundige te Nieuwegein
Geplaatst: zondag 26 Februari 2012 14:29
Als ik Uw advertentie zie, lijkt mij €15.- per uur eerder het minimumtarief dan het maximumtarief om op basis van PGB enigszins kostendekkend te kunnen werken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.