1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Instanties die PGB inzicht willen hebben

Auteur Bericht
Marcel Geplaatst: maandag 27 Februari 2012 18:23
Hebben instanties zoals waterschap recht om bij aanvraag van kwijtschelding inzicht te krijgen van een kwartaal overzicht van de PGB uitgaven.

Na mijn inziens is dit een inbreuk op privacy omdat zij hierdoor volkomen inzicht krijgen welke zorg en ik ontvang en dat zijn volgens mij medische gegevens. Je kunt hierdoor volkomen medische inzicht over de betreffende persoon krijgen.
Geplaatst: dinsdag 28 Februari 2012 11:10
Dat lijkt mij niet, aangezien PGB geen inkomen is.
Als er uit een budget zorg op hetzelfde adres wordt uitbetaald zou een overzicht van de inkomsten van zorgverleners op dat adres moeten volstaan.
Ik bedoel dus, als huisgenoten salaris ontvangen uit het PGB valt dat salaris onder inkomsten, niet het PGB zelf.
Medische gegevens staan daar dus buiten.
W Geplaatst: zondag 06 Mei 2012 16:04
Om kwijtschelding te krijgen mag je een bepaalt bedrag aan inkomsten hebben en een bepaald bedrag op je bankrekening. Volgens mij willen instanties, zoals het waterschap, weten of en hoeveel pgb je ontvangt omdat ze dit bedrag anders als inkomsten / vermogen gaan zien en dan heb je kans dat je 'inkomen' te hoog is om kwijtschelding te krijgen.
Volgens mij hoef je alleen aan te tonen dat je een bepaalt pgb bedrag ontvangt zodat ze dat niet optellen bij je inkomen / vermogen. De reden voor het pgb bedrag hoeven ze volgens mij niet te weten. Een bankafschift moet volgens mij voldoende zijn. Neem anders even contact met ze op.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.