financiele verantwoording PGB voor kind als gescheiden
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 02 Maart 2012 19:20
bedankt |
|
Geplaatst: donderdag 08 Maart 2012 21:59
Hallo, Misschien kan je in je gemeente naar iemand die zit op een soort bureau rechtshulp, die je gratis advies geven hoe je zaken juridisch aan kan pakken. Mijn 1e reactie is: niet tekenen, zelf een bijlage toevoegen en dit aan de aanvraag nieten. Succes! |
|
Geplaatst: vrijdag 09 Maart 2012 19:55
Hallo Helaas ben je medeverantwoordelijk voor de eventuele schulden die uit fraude of verkeerd gebruik voortvloeien uit het pgb. Ik snap niet dat je ex de hulpverlening in pgb gekregen want pgb geld wordt bij schulden als eigen geld gezien, dus eventuele schuldeisers kunnen nu zo voor geld bij haar terecht, met als gevolg dat er dus een schuld ontstaat aan het zorgkantoor waar het budget verantwoord moet worden. Dus nog hogere schulden. Die vriendin kan natuurlijk geld ontvangen voor de zo genaamde zorg die ze biedt terwijl dat helemaal niet zo is, dat is puur misbruik maken van het pgb. Veel beter had er zog in Natura gekozen kunnen worden, zodat het geld voor hulpverleners betaald wordt aan de hulpverlening rechtsstreeks en ouder hebben dan niks met verantwoording ed te maken. Dat is ook falen van bureau jeugdzorg hun hadden in de indicatie moeten aangeven ( als ze op de hoogte waren van jullie situatie) dat er alleen zorg in natura afgegeven mag worden. Ga er direct mee aan de slag en neem contact op met bureau jeugdzorg en zeker ook het zorgkantoor in jullie regio,( zie internet) die kunnen sowieso je alles erover vertellen, en probeer te redden wat er te redden valt want je bent voor 100% aansprakelijk en niet de beheerder. Ga er mee aan de slag, ik wens je veel sterkte en vecht voor de hulpverlening die je kind waarsch wel nodig heeft ! sterkte ! |
|
Geplaatst: maandag 12 Maart 2012 11:45
Wanneer je het gezag over je kind hebt, ben je ook verantwoordelijk en aansprakelijk voor het financieel beheer van de gelden van je kind. Het PGB is van en ten behoeve van het kind. Het helpt al als het PGB op een rekening op naam van het kind gestort wordt, dus geen en/of rekening of ïnzake"rekening. Dan kan er ook geen beslag op gelegd worden wegens schulden van de ouders. Indertijd heb ik de kantonrechter gevraagd of ik wel namens mijn kind een arbeidscontract mag afsluiten en of dat niet van rechtswege nietig is. De zaak is niet eens behandeld met de opmerking, dat je als voogd sowieso aansprakelijk bent. Inmiddels is het maart en dus moet er nu van het zorgkantoor een brief zijn waarin staat, dat de verantwoording over 2011 geaccepteerd en goed gekeurd is. Vraag een afschrift van deze brief, zodat 2011 van de baan is. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk