1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

te laat herindicatie maar ook weer niet toch nieuwe aanvraag

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 08 Maart 2012 08:11
Pgb is verlopen van mijn zoon begin feb, in heb begin dec her. aangevraagd ,deze kreeg ik terug omdat een document te oud was .........heb deze aangevraagd en gekregen en alles terug gestuurd ............eind feb . nog niets gehoord , gebeld bleek niets aangekomen te zijn en ben ik dus te laat .................document dateert op de dag van terug sturen .............moet alles opnieuw indienen ..........heb ik gedaan ..............nu krijg ik dus een nieuwe aanvraag .................kan toch niet ,ik was op tijd met de eerste keer alleen is buiten mijn schuld om de boel niet aangekomen via de post ...................kan ik hier iets tegen doen ???? en wat ???
Geplaatst: donderdag 08 Maart 2012 10:39
"in heb begin dec her. aangevraagd ,deze kreeg ik terug omdat een document te oud was"

Als U kunt bewijzen, dat U in december een herindicatie heeft aangevraagd, zal het CIZ/BJZ een besluit aansluitend op de oude indicatie moeten nemen.
Een besluit om een aanvraag niet in behandeling te nemen is ook een besluit, waartegen U bezwaar kunt maken.
Als de bezwaartermijn nog niet verlopen is, alvast bezwaar maken!
Het simpele feit, dat een papier te oud is, is geen reden om een aavraag af te wijzen. Het CIZ/BJZ had U in de gelegenheid moeten stellen de info aan te vullen, alvorens een besluit te nemen.
Hopelijk kunt U e.e.a. bewijzen en is de bezwaartermijn niet verlopen.
Anders is er sprake van een nieuwe aanvraag en verliest U Uw PGB.
Dit kon het CIZ/BJZ ook weten en alleen al daarom is de handelswijze onredelijk en onzorgvuldig.

Succes!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.