aangifte ondernemersschap
Auteur | Bericht |
---|---|
Linda |
Geplaatst: dinsdag 20 Maart 2012 00:52
Goedenavond Ik wil graag een vraag stellen. Ik ben als zzper volgens alle regels die erbij horen aan het werk. Ik heb in 2010 een aangifte gedaan als overige werkzaamheden omdat ik dat jaar nog niet aan alle regels voldeed. Ik was toen nog in loondienst en was nog aan het uitzoeken of het zelfstandig werken mij zou lukken. Nu ik voor 2011 een ondersnemers biljet wil invullen nadat ik en uitnodigingsbrief kreeg en daarover belde voor een inlogcode, wilde desbetreffende van de belastingdienst dat ik mijn hele verkoopboek op zou sturen en copieen van al mijn zorgovereenkomsten met de clienten. Ik vond dat nogal wat, ik wilde alleen maar mijn aangifte doen en vroeg hem of hij een controle wilde doen. Na een en ander gesprek, er schijnt zoveel in de thuizorg niet goed te gaan met al die zzpers wil hij eerst controleren voordat ik een aangifte mag doen. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. Graag wil ik reacties hoe dat bij andere zzpers is gegaan die een biljet willen invullen. IK ben erg benieuwd of dit de nieuwe gang van zaken is, ik vind het nl vooringenomenheid van wantrouwen. Linda :?: |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 20 Maart 2012 20:52
Beste Linda, Het is een wat vreemde gang van zaken welke u beschrijft. Als het goed is heeft u reeds een inlogcode en wachtwoord ontvangen van de belastingdienst. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/aangifte_betalen_en_toezicht/aangifte_doen/digitaal_aangeven/veiligheidsmaatregelen/gebruikersnaam_en_wachtwoord Indien niet, kunt u dat opnieuw aanvragen. U kunt dan eenvoudig via de website van de belastingdienst aangifte doen over 2011. Als u dat geheel heeft ingevuld, slaat u een kopie ervan op, en verzend u de aangifte naar de belastingdienst. Bent u onzeker over het doen van aangifte, neem dan een belastingadviseur in de hand. Het doen van belastingaangifte is heel prima zelf te doen voor een kleine ondernemer. Het kost wat uitzoekwerk, maar afhankelijk hoe goed u uw boekhouding bijhoudt, hoeft dit geen halve dag te kosten. Het is goed om alle regels rondom ZZP-er zijn nog eens door te lezen, want er zijn diverse interessante aftrekposten en vrijstellingen mogelijk voor kleine ondernemers. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/campagnes/landingspaginas/zakelijk/zzp/zzp Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Linda |
Geplaatst: woensdag 21 Maart 2012 20:48
Dag Pim Bedankt voor je reactie, ik leg aardig in de klins met desbetreffende van de belastingdienst, mijn echtgenoot werkt zelf bij de belastindienst en hij weet ook hoe het hoort te gaan, maar helaas, het regiokantoor waar ik wezen moet daar zit een persoon die vind dat het anders moet. Ik wilde daarom ook weten of het inderdaad zo was omdat er volgens hem veel gerommeld wordt met zzpers in de thuiszorg. Maar het is niet de bedoeling dat ik daar de dupe van ben. Ik heb ook het wetboek erbij gehaald en wat hij doet mag hij niet doen. Ik overweeg een klacht in te dienen. Mocht je nog tips hebben dan hoor ik ze graag. Groet Linda |
Adriaan |
Geplaatst: donderdag 22 Maart 2012 12:36
Zo simpel als MostCare het stelt is het helaas niet. Ik heb wel een inlogcode van de Belastingdienst, maar ik krijg tot nu toe GEEN aangiftebiljet voor ondernemers.... |
Pim |
Geplaatst: donderdag 22 Maart 2012 14:34
Beste Adriaan, Als ik u was zou ik inloggen en controleren of u inderdaad geen mogelijkheid heeft om aangifte te doen, en als dat niet het geval is, heel snel contact opnemen met de belastingdienst. U dient het namelijk al redelijk vlot in te leveren. Het kan uiteraard zo zijn met de techniek dat er iets mis is gegaan. Dan kan bij u het geval zijn. Neem contact op met de belastingtelefoon via 0800-0543. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Adriaan |
Geplaatst: donderdag 12 April 2012 13:22
Hallo. Het heeft niets te maken met een technisch misverstand. De Belastingdienst heeft me ingedeeld als privé-persoon, en niet als zelfstandig ondernemer. Ik heb een verzoek in moeten dienen om wel degelijk als ondernemer aangemerkt te worden. Ik wacht nu nog op een aangifteformulier voor ondernemers... |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk