1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Client overleden

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: zaterdag 28 April 2012 15:23
Gisteren kreeg ik het vreselijke bericht dat mijn client op zeer jonge leeftijd is overleden (totaal onverwachts).

Wordt er nu van mij verwacht dat ik het zorgkantoor hierover inlicht en gek genoeg wat de doen met de uren die nog openstaan?

Er zijn zeer jonge kinderen die achterblijven en een partner is er niet die deze zaken over kan nemen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Heleen Geplaatst: zaterdag 28 April 2012 17:31
Ik denk dat je hierover het beste kunt overleggen met de naaste familie. Als er nog budget is kun je nog uitbetaald krijgen, maar anders niet. De overeenkomst stopt bij overlijden. :D
Geplaatst: zaterdag 28 April 2012 20:49
"Als er nog budget is kun je nog uitbetaald krijgen"

D.w.z.: Als er nog budget over is, van het nog niet besteedde saldo, dat er was op de dag van overlijden.
U kunt een declaratie indienen van de uren, die U tot dan toe gewerkt heeft.
Als er dan nog budget over is mag daarvan nog een maand salaris worden doorbetaald. (zie standaard SVB-contract).
Als er geen testament is, waarin een executeur benoemd is, kunt U het beste contact opnemen met de notaris en anders met de executeur.
Die moet de nalatenschap afwikkelen, waaronder een boedelbeschrijving maken.
Evt. vorderingen komen daar in te staan.
Een niet besteed PGB is een vordering van het zorgkantoor.

Kies een geschikt moment om e.e.a. aan de orde te stellen.
Evt. kunnen U en/ of de nabestaanden Humanitas benaderen om te helpen.

Strekte!
Linda Geplaatst: maandag 30 April 2012 22:00
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen het 1 en ander uitzoeken en laat het allemaal wel even bezinken bij de nabestaanden.

Het is nog steeds niet te bevatten, zo jong en dan dit.

Veel stress en spanning blijkt fataal te kunnen zijn voor een mens ook als je pas in de 40 bent.
Hopelijk kan ik deze wijze les toch nog mee geven aan mensen die dit bericht lezen.

Wees zuinig op je lijf..... je hebt er echt maar 1.

Groetjes Linda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.