dagbesteding groep met vervoer
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 04 Mei 2012 17:13
Ik heb een vraag, ik heb dagbesteding groep met vervoer. dit omdat ik niet met openbaarvervoer kan en mag reizen, omdat de dagbesteding te ver is voor wmo vervoer, rij ik zelf met mijn auto. wat mag je dan per km rekenen ? De werkelijke auto kosten. als ik na het ziekenhuis ga mag ik van de belastingdienst 35 cent rekenen als ziekte kosten. voor de 19 cent red je het gewoon niet, de taxi is veel te duur. wie weet daar een goed antwoord op |
|
Star Counseling |
Geplaatst: zaterdag 05 Mei 2012 19:18
Bij mijn weten mag je eigen vervoer (eigen auto) als je zelf kan rijden, niet vanuit het PGB bekostigen. Het bevreemdt mij ook dat u daar een indicatie voor heeft gekregen. Begeleiding groep met vervoer wordt vooral geïndiceerd als je zelf niet in staat bent op de plek van bestemming te komen (met OV of eigen vervoer) en dus afhankelijk bent van taxi of vervoer door derden. |
Geplaatst: maandag 07 Mei 2012 18:51
Er zijn uitzonderingen Ik ken diverse personen die dit wel doen. ik kan niet met openbaar vervoer reizen en ik ben afhankelijk van een taxi of onze eigen auto als deze beschikbaar is. Door ziekte van mijn vrouw, is zij niet in staat mij te brengen of zelf te gaan werken. zodat ik met de taxi moet gaan. het zorg kantoor is op de hoogte dat ik geregeld zelf rijd. maar kan mijn vraag niet beantwoorden. vandaar dat deze op het forum zet. als mijn vrouw morgen gaat werken moet ik vervoer gaan zoeken. omdat twee auto's niet betaalbaar is. na het reiden, heb ik zeker een uur rust nodig, Er moeten meer factoren een rol spelen, waar ik onder valt |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 08 Mei 2012 20:19
Beste Kees, Het is een voor mij ook iets wat mij erg zou boeien om te weten wat hier het antwoord op is, maar helaas weet ik het evenmin. Heeft u al gepoogd uw vraag voor te leggen aan de helpdesk van Per Saldo? Zij zijn best goed op de hoogte van alle regels en voorschriften. Mochten zij dat niet weten, kan ik proberen aan mensen uit mijn netwerk de vraag voor te leggen of zij hier iets over kunnen zeggen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Star Counseling |
Geplaatst: dinsdag 08 Mei 2012 21:56
Oke Kees, dat is idd nieuw voor mij. Ik heb zelf wel ervaring met deze indicatie (begeleiding dag met vervoer) voor mijn autistische zoon, die ik zelf vervoer. Ik reken daar 0,19 ct per km voor, omdat dat de vergoeding is die je belastingvrij mag uitbetalen, maar dat komt omdat het voor mij onder vervoerskosten naast inkomsten (ik betaal mijzelf ook uit voor de uren die ik werk voor mijn zoon) valt. Hoe dat zit met privekilometers en hoe je dat dan moet/kunt verantwoorden weet ik ook niet. Het lijkt me namelijk ook een probleem met verantwoorden richtng Zorgkantoor als je jezelf die km. vergoeding gaat uitbetalen, omdat je niet jezelf in dienst kunt nemen met je eigen PGB. Tot op heden heb ik begrepen dat je die vervoerskosten kunt verantwoorden apart voor iemand die je vervoert (met facturen) zoals een kennis, zorgverlener of taxibedrijf of in combinatie met een urendeclaratie/factuur van een zorgverlener. Ik vraag me dus nog steeds af of het wel mogelijk is wat u wilt. Ik sluit me aan bij Pim dat Per Saldo wellicht het antwoord hierop kan geven. Of het zorgkantoor, maar ik las dat u dat al had geprobeerd en die het blijkbaar zelf niet weten? |
Geplaatst: woensdag 09 Mei 2012 11:09
Dag Pim Ik ben niet lid van per saldo en kan dan geen vragen stellen. Ik heb eerder jaren gelden dit aan het zorgkantoor gevraagd deze zeiden dat je niet je auto mag financieren mag. Dat doe je ook niet als je de werkelijke kosten bereken wat je auto kost per km via ANWB. Belasting technisch mag je een vrijwilliger de werkelijke kosten betalen per km. Alleen als het bedrag boven de vrijstelling komt van de vrijwilliger ik dacht rond de 1500 euro per jaar, moet je het onderbouwen. Als de km naar dagbesteding ook aftrekbaar zijn van je inkomsten belasting, dan reken je gewoon 19 cent per km. het resterende kan je dan aftrekken. maar dagbesteding valt niet onder zorgkosten. het is en blijft erg lastig Maar als je uitgave boeven het toe gekende bedrag uitkomst van dagbesteding ed, mag je deze kosten wel opvoeren bij de belasting dienst als medische uitgave. Hoe ingewikkeld kunnen ze het maken. Nu hou ik geld over, maar als ik een taxi moet laten reiden, kom ik gewoon geld te kort. Dus het blijft lastig, vooral omdat mijn vrouw niet instaat is om mij te brengen en te halen. |
|
Yo-an |
Geplaatst: donderdag 10 Mei 2012 18:48
@kees69 en Pim van de Most Ik ben heel benieuwd naar het antwoord. Ik heb namelijk een zelfde soort indicatie terwijl ook bekend is dat ik een eigen auto heb (en gebruik). Mag echter niet met trein, en bus gaat zeer moeizaam. Zouden jullie eventuele uitkomsten op dit forum kenbaar willen maken? |
J. |
Geplaatst: maandag 21 Mei 2012 13:08
Beste Kees, Ook wanneer je geen lid bent van Per Saldo kun je de helpdesk bellen. Per Saldo vertelde mij vorige week dat ze van het ministerie een budget toegekend hebben gekregen om ook niet leden bij te staan bij vragen zoals jij die hebt. Uiteindelijk is Per Saldo expert in alle regelingen rondom het PGB en lijkt mij dat zij de eerste partij zijn om jouw vraag bij neer te leggen. Heel veel succes! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk