1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Benen zwachtelen

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 21 Mei 2012 11:22
Goede morgen,mijn benen moeten elke ochtend gezwachteld worden,nu ben ik op zoek naar een verpleeg hulp,kan iemand mij zeggen wat het uur tarief is dat ik dan moet betalen? ik heb pgb en krijg 3,9 uur per week
bij voorbaat mijn dank.
Paulina :wink:
Geplaatst: maandag 21 Mei 2012 13:38
Minimumloon is het minimumtarief.( € 10.- per uur)
Bedenk, dat er per oproep twee uur betaald moet worden, dus € 20.- per keer lijkt mij het minimum.
Verder moet U de hulpverlener in loondienst nemen als die op 4 of meer dagen per week langs komt. Het handigst is dat te regelen via de SVB,
Als U dat niet wilt zult U minimaal twee mensen moeten contracteren.
Dit geldt niet voor een ZZPer/freelancer, maar die komt waarschijnlijk niet voor € 20.- per keer.

U kunt nog overwegen Uw indicatie in ZIN om te zetten en de thuiszorg vragen om langs te komen. Die moet dan ook voor continuiteit zorgen bij ziekte en vakantie.
Geplaatst: maandag 21 Mei 2012 14:25
Vriendelijk bedankt voor u antwoord,ik ben wat wijzer geworden,er vroeg iemand 40 euro beetje duur om te zwachtelen vind ik
Pim Geplaatst: dinsdag 22 Mei 2012 13:33
40 euro voor het verzorgen van iemand zijn wonden is helemaal geen gek bedrag. Met een ondernemer bent u dan meteen van alle kosten en rompslomp af (u betaald, verantwoord het betaalde naar het zorgkantoor en zorgt op tijd voor een nieuwe indicatie mocht dit nodig zijn).

Het genoemde bedrag dat mevrouw Wehkamp noemde is het bodembedrag. Lager MAG u niet gaan. Of het redelijk is dat kan betwist worden, omdat zwachtelen en verzorgen van een wond wel secuur en goed moet gebeuren, de persoon bekend moet zijn met eventuele problemen die op zouden kunnen treden en alert moet zijn hierop. De mensen die dit professioneel doen moeten daar wel voor zijn opgeleid en dat is geen cursus van 1 dag.

Het uurloon is voor iemand die dat normaliter doet bij de thuiszorg rond de 15 euro, maar daar zitten ook vakantiegelden, ziektevergoeding, pensioen, en andere sociale lasten aan vast welke niet in het uurloon zijn meegerekend maar hier bovenop komen.

In uw geval is 40 euro voor het zwachtelen van uw been naar mijn (professionele) indruk een zeer schappelijk tarief.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: dinsdag 22 Mei 2012 15:02
Sorry maar ik heb het alleen maar over zwachtelen en heb absoluut géén wonden
Sarina Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 13:00
Hallo Pauline,
ik neem aan dat het om lange rek zwachtels gaat en niet om ambulant zwachtelen.
Ambulant zwachtelen is nl een verpleegkundige handeling en dat hoeft niet dagelijks.
Ik zou adviseren het budget te delen over de dagen dat je zorg nodig hebt en zo tot een uurtarief komen.
Veel succes met het vinden van een zorgverlener.
mvg Sarina
Nelleke Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 14:53
Er zijn freelancers die ook een half uurtje willen komen werken, soms is dat best in te passen als je toch in de buurt bent. Waarom zou het minimum 2 aaneengesloten uren moeten zijn?
Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 19:25
Omdat dit geldt voor mensen in loondienst met oproepcontract.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.