dagopvang/logeerweekenden
Auteur | Bericht |
---|---|
Sjoukje |
Geplaatst: maandag 04 Juni 2012 23:28
Hallo mensen, ik wil graag een dagbesteding (en misschien logeerweekenden) starten voor mensen met een verstandelijke/lichamelijke beperking (in Friesland) en zit met wat vragen. Het tarief voor een logeerweekend heb ik wel in beeld maar nu is mijn vraag of iemand ook een idee heeft wat de gangbare dag tarieven zijn bij dagopvang in groepsverband. Als ik kijk naar de volledige PGB budgetten (per saldo) die beschikbaar zijn voor begeleiding op een groep dan lijken mij deze erg hoog om daadwerkelijk te vragen aan een client. Ik heb al op veel sites gekeken van andere zorgondernemers maar ik zie eigenlijk nooit de tarieven staan van dagopvang. Ik wil graag een dagdeel-tarief en een dagtarief samenstellen voor de dagopvang welke schappelijk is voor zowel de cliënt als voor mijzelf. Waar ik mij wel een beetje zorgen over maak is of het eigenlijk wel kans van slagen heeft om in het jaar 2012 een dagopvang te starten, dit omdat er nauwelijks nieuwe budgetten worden vrijgegeven momenteel. Weet iemand of het een realistische gedachte is dat ik 2 a 3 cliënten zou kunnen vinden die ik op mijn dagopvang 3 dagen per week zou mogen ontvangen? (er van uit gaande dat ik kwalitatief goede begeleiding kan leveren) Of is deze tijd zo slecht dat de kans nihil is dat ik überhaupt maar 1 cliënt zou mogen ontvangen. Tot slot vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met onderaannemingen bij grote stichingen, en of er uberhaupt stichtingen zijn in friesland die daar voor open staan. Hopelijk kan iemand mij hierin adviseren... Alvast bedankt voor eventuele reacties! Groetjes van Sjouk |
Geplaatst: donderdag 07 Juni 2012 22:03
Hoi Sjouk Geen idee voor een kans van slagen maar ik kan je wel iets over het tarief informeren. Ons zoontje is autistisch en gaat elke donderdag naar een zorgboerderij. Wij betalen hier voor 47,50e per dag deel. Dus voor een hele dag betalen wij 95,00e. Hij is daar dan van 9.00u tot 16.30u. Wij hebbn ook van duurdere gehoord. Succes ermee. groet Saskia |
|
Geplaatst: zaterdag 09 Juni 2012 17:44
hallo sjouk, ik ben thea en ben 41jr getrouwd met martin ,hij heeft 9jr geleden een cva gehad en is linkszijdig verlamd en sindsdien verzorg ik hem. ik wens je veel succes met het opzetten van een opvang , voor ons zit je helaas te ver , want een goede opvang is moeilijk te vinden om maar niet te praten over logeeropvang !! hier in Amsterdam betalen we voor dagbesteding 46,50 per dagdeel en voor logeren 135,00 voor 24 uur . omdat martin een zzp 6 heeft houdt hij voorlopig zijn pgb en daar moet jij het van hebben . groet thea |
|
Sjoukje |
Geplaatst: zondag 10 Juni 2012 22:36
Hallo Saskia, bedankt voor je reactie! Wat vind jij zelf van de tarieven die jij moet betalen? Kan jij je hier in vinden? Groetjes van Sjouk |
Sjoukje |
Geplaatst: zondag 10 Juni 2012 22:47
Hallo Thea, bedankt voor je reactie! Wat vervelend voor jou en je man, dat zal ineens een hele verandering zijn geweest in jullie leven, heel veel sterkte daarmee. En wat gek dat er in jullie regio niet genoeg goeie dagopvang is, naar mijn idee barst het er hier van in Friesland. Ik ben dus ook zeer benieuwd of ik hier nog een plekje kan bemachtigen tussen al de concurrentie. Als ik kijk naar de tarieven die jij noemt en die Saskia noemt dan komen deze aardig overeen, dat zal dan wel een beetje een standaardtarief zijn denk ik. Mag trouwens vragen wat jullie bijvoorbeeld niet goed bevalt op de dagopvang bij jullie daar? Groetjes van Sjouk |
Geplaatst: woensdag 13 Juni 2012 21:35
Hoi Sjouk Ja ik kan me hier wel in vinden ook als het wat duurder was geweest. Ze worden goed begeleid. Per dag deel niet meer als 5 personen en er word gezorgt dat ze goed kunnen eten. Vaak is er wat extra's bij het tussen de middag eten. De ene keer vers vlees dan weer gebakken eieren in de vakantie ook pannekoeken. Mijn zoontje heeft het erg naar zijn zin. groet saskia |
|
Stichting Alkmaars Budget Service |
Geplaatst: donderdag 14 Juni 2012 13:16
Wij van Stichting Alkmaars Budget Service doen dagbesteding voor mensen met een beperking. Het tarief voor PGB varieerd per clieent. Want dit heeft te maken met de toekenning van het Zorgkantoor en de eigen bijdrage en of er vervoer bij zit. Maar gemiddeld is het €.45,- euro per dagdeel. Als je meer wilt weten kun je ons ook bellen. 072-5204455 Gunther |
Geplaatst: donderdag 14 Juni 2012 14:20
Vreemd dat het tarief verschilt per cliënt. Dat is naar mijn idee de omgedraaide van wat het moet zijn. Er wordt hulp/ondersteuning aangeboden en de cliënt kijkt of dit vanuit zijn/haar PGB te betalen is. Ik ken ook een instelling die wilt weten wat het totale budget is. Maar dat is niet de bedoeling. Je hebt een hulpvraag en je zoekt je hulpverlener en je rekent uit of dit te betalen is vanuit je PGB, zo niet dan zal je prive bij moeten betalen of een aantal uren schrappen of in overleg over het tarief. Zo werkt het naar mijn idee. |
|
Margriet |
Geplaatst: vrijdag 15 Juni 2012 16:29
Hallo Sjouk, Ik heb je oproep gelezen, ik ben met hetzelfde bezig, misschien kunne we gezamenlijk iets ondernemen. Ik zit ook in Friesland, namelijk in De Valom. Je kunt mij vinden als zorgaanbieder onder de naam Margriet, De Grietenij in de Valom. Via mijn profiel kun je contact met mij opnemen. Ik hoop van je te horen, Met vr. groet van Margriet |
Leo |
Geplaatst: donderdag 21 Juni 2012 12:17
hallo sjouk, Ik ebn ook met iets soortgelijks bezig. Alleen ga ik in prinipe naar de client en neem hem ogf haar mee voor activiteiten. Ik ben op zoek naar mensen die samen met mij en anderen een groter en gevarieerder aanbod wileln opzetten. waarbij eider zijn of haar kwaliteit in kan zetten. Lijkt mij goed om hier eens contact over te hebben Leo F. jacobs {deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact} |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk