PGB
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 25 Juni 2012 11:42
Ik ben al jaren bezig PGB aan te vragen mijn zoon en ik hebben ADHD, iedere keer als de papieren ingevuld heb hele klus dan is de datum van aanvraag verlopen 2 keer zijden ze de formulieren niet ontvangen te hebben. Zo vermoeiend zijn er nog meer mensen met klachten. Is er iemand die mij kan ondersteunen met het opnieuw aanvragen van de PGB? Nu zoek ik ook leuke activiteiten te doen voor Isai tussen 30 Juli en 12 Augustus low budget aangezien ik alleen de zorg draag voor isai 12 jaar. Vriendelijke groet Chedwa Polak |
|
Geplaatst: maandag 25 Juni 2012 16:14
In 2012 kunt U geen PGB aanvragen voor Uw zoon, tenzij hij een ZZP kan krijgen. De kans dat dit lukt is erg klein, omdat BJZ dan van mening zou moeten zijn, dat Uw zoon in principe het huis uit moet voor een opname. De kans, dat zij dat menen, is klein aangezien de toezichthoudende zorg van een ouder voor een kind onder gebruikelijke zorg valt, hetgeen dan geen AWBZ-aanspraak oplevert.. Als BJZ van mening is, dat U dat niet kunt is er meestal sprake van Jeugdzorg; Jeugdzorg kent geen PGB's. Volgend jaar verandert de regeling waarschijnlijk weer, maar de normen om een PGB te krijgen worden dan strenger dan in 2011 het geval was. U zult dan bijv. moeten aantonen, dat de geindiceerde zorg voor Uw zoon niet door een gevestigde instelling geleverd kan worden. Verder gaat tijdelijk verblijf en begeleiding waarschijnlijk onder de gemeente vallen en die zal zeer terughoudend zijn bij de verstekkingen van PGB's. Vandaag is duidelijk geworden, dat er alleen een PGB komt voor mensen, die 10 uur in de week of meer begeleiding krijgen dan wel ook een indicatie voor verpleging en persoonlijke verzorging hebben. |
|
Heleen |
Geplaatst: maandag 25 Juni 2012 21:38
Hallo Chedwa, als je geen budget hebt om op vakantie te gaan kun je een gratis vakantie aanvragen bij stichting Vakantiebank in Roden. Hun tel. nr. is 05005014901. :D |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk