1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Vast dienst verband/zzper

Auteur Bericht
Pieter Geplaatst: vrijdag 17 Augustus 2012 15:40
Vanmorgen een gesprek gehad met de eigenaresse zij heeft 5 kinderen met een geestelijke en lichamelijke beperking.Naast mijn vaste baan ga ik daar als ZZPer diensten van 12 uur per dag gemiddeld 4 dagen in de maand werken.Nu moet ik een verzekering afsluiten als ik schade bij haar bedrijf aanbreng.Ik heb 2 vragen:

1Is het gunstig voor mij om naast mijn vaste contract(28uur p/w) als zzper te werken?

2Weet iemand bij welke verzekering je een voordelige bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kan afsluiten.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg
Pieter .
Star Counseling Geplaatst: zaterdag 18 Augustus 2012 00:02
Je bent voor de belastingdienst pas ZZP'er wanneer je minimaal 3 verschillende cliënten hebt en minimaal 1250 uur per jaar in je onderneming werkt (wat overigens ook deels uit niet declarabele uren mag bestaan) met één cliënt naast 28 uur loondienst is het dus niet mogelijk om als ZPP'er beschouwd te worden, kunt je dus geen VAR-WUO krijgen en kan het dus zijn dat dit werkverband achteraf door de belastingdienst als werkgevers/werknemers relatie beschouwd gaat worden, met alle financiele gevolgen van dien. Ik zou dus als ik jou was eerst zorgen dat je goed geinformeerd en voorbereid bent, voordat je hieraan begint.
Geplaatst: maandag 20 Augustus 2012 11:58
Bij mijn weten ben je ook zzp'er als je minder dan die 1250 uur per jaar werkt, maar dan heb je bepaalde belastingvoordelen niet.
Verder formuleert de belastingdienst het niet zo dat je minimaal 3 opdrachtgevers moet hebben. Wel moet je kunnen aantonen dat je ondernemer bent. Hoeveel opdrachtgevers je hebt is één van de vragen die de belastingdienst stelt om te kunnen beoordelen of dat wel of niet zo is.
Leona Geplaatst: maandag 20 Augustus 2012 12:54
Je bent gewoon ZZP er alleen je zet dit weg onder bijverdiensten voor de belasting. Je hebt geen belastingvoordeel e.d
Geplaatst: maandag 20 Augustus 2012 13:28
Wat Leona zegt klopt!
Ik was door het antwoord van StarCounseling op het verkeerde been gezet (vandaar dat ik het had over al dan niet ondernemer zijn).

Naast loondienst word je freelancer/zzp'er. Het kan goed zijn om je te verdiepen in de var-row. Misschien is het zinvol om die aan te vragen.

Of het gunstig voor je is, is op basis van weinig informatie niet in te schatten.
Pieter Geplaatst: woensdag 22 Augustus 2012 17:15
Is het ook niet zo als je een vast contract hebt,en je als zzper gemiddeld 1a2 dagen per week erbij werkt je valt onder de 3 dagen regeling?Ik werk dan bij 1 opdrachtgever maar zij brengt mij onder bij 3 van haar clienten.In totaal heeft zij 5 clienten.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Pieter
Geplaatst: vrijdag 24 Augustus 2012 11:04
Het gaat erom met wie je het contract hebt: De opdrachtgever of de cliënt.
In het laatste geval is je opdrachtgever een bemiddelaar. In het eerste geval werkgever, tenzij het duidelijk is, dat je ZZPer bent.

Je kunt inderdaad bij verschillende opdrachtgevers steeds op basis van de 3 dagenregeleing werken.
Wil je als ZZPer werken dan zul je zowel naar de belastingdienst als naar de cliënt je alszodanig kenbaar moeten maken.
In het laatste geval heeft de cliënt geen werkgeversverplichtingen.
Het leidt tot verwarring bij alle betrokkenen als zij tegelijk proberen te vissen in verschillende vijvers met dezelfde hengel.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.