1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb groep en individueel

Auteur Bericht
Erica Geplaatst: donderdag 23 Augustus 2012 10:47
Misschien is de vraag al wel gesteld, maar mag ik budget begeleiding groep ook besteden aan begeleiding individueel? en zo nee, hoe kan ik dan toch aanspraak maken op het budget begeleiding groep, hoe verantwoord ik dit als ik niet ergens in een groep wil zitten knijpers plakken of andere dingen doen die ik persoonlijk niet prettig vind?
Geplaatst: donderdag 23 Augustus 2012 12:10
Dat mag wel.
Je moet dan het zorgkantoor vragen begeleiding groep om te zetten in een PGB.
Gezien de bestedingsvrijheid mag je dat geld ook besteden en verantwoorden als begeleiding individueel.
Kijk ook op de site van het zorgkantoor waarvoor er zoal wel en niet mag worden
betaald uit het PGB.
Erica Geplaatst: donderdag 23 Augustus 2012 12:34
en hoe verantwoord je dat dan? of hoeft dat niet, hoeven alleen de uren netjes verantwoord te worden maar niet de inhoudelijk verleende zorg?
Erica Geplaatst: donderdag 23 Augustus 2012 12:58
een client die ik nl al begeleid heeft ook indicatie groep waar hij nog geen gebruik van maakt en hij zou dit graag willen gaan "opmaken" alleen ziet het dus niet zitten écht op een groep te gaan zitten maar wil wel graag meer doen...
Geplaatst: vrijdag 24 Augustus 2012 11:10
"Gezien de bestedingsvrijheid mag je dat geld ook besteden en verantwoorden als begeleiding individueel"

Dat verantwoord je dan ook als begeleiding individueel.
Die begeleiding moet dan wel voldoen aan de eisen, die het zorgkantoor stelt om als begeleiding te kunnen declareren.
Erica Geplaatst: maandag 27 Augustus 2012 14:01
"Die begeleiding moet dan wel voldoen aan de eisen, die het zorgkantoor stelt om als begeleiding te kunnen declareren."

wat zijn dan precies die eisen? het is nl zo dat hij tijdens mijn vakantie begeleidt werd door een vriendin van mij, afgestudeerd maatschappelijk werkster en haar graag meer zou willen betrekken bij zijn begeleiding en dus dacht aan het nog niet gebruikte budget groepsbegeleiding.. alleen heeft hij dus ( nog) geen behoefte aan een groep.... we willen dus wel eerlijk met zijn budget om gaan ... vandaar dat hij er dus nog geen gebruik van heeft gemaakt omdat hij dus wél individuele begeleiding wil uitbreiden ( en ook meer steun nodig heeft dan hij nu ontvangt)
Geplaatst: dinsdag 28 Augustus 2012 11:25
Op de site van het zorgkantoor staat precies wat er onder begeleiding valt.
Erica Geplaatst: woensdag 19 September 2012 10:32
en daar kom ik dus niet uit, daar onder individueel toch iets heel anders wordt verstaan dan onder groep... dus begrijp het begrip "ermee mogen schuiven niet'...
Geplaatst: donderdag 20 September 2012 11:20
""Gezien de bestedingsvrijheid mag je dat geld ook besteden en verantwoorden als begeleiding individueel" als je tenminste voor begeleiding groep een PGB hebt.
Je mag dus het PGB voor begeleiding groep besteden aan begeleiding individueel.
Dat verantwoord je dan ook als begeleiding individueel.
Die begeleiding individueel moet dan wel voldoen aan de eisen, die het zorgkantoor stelt om als begeleiding individueel te kunnen declareren.

M.a.w.: In dat geval heb je niets meer te maken met begeleiding groep.

Of je bij de nieuwe indicatie weer wordt geindiceerd voor begeleiding groep waag ik te bewtijfelen.
Voor de duur van de huidige indicatie mag het.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.