Zorgzwaartepakket 6
Auteur | Bericht |
---|---|
Linda |
Geplaatst: vrijdag 05 Oktober 2012 17:31
Ik heb een vraag: als je zorgzwaartepakket 6 hebt krijg je t dan in pgb en mag je dan zelf je zorgverleners inkopen? Of krijg je t dan in natura en ben je dan verplicht om met een instelling in zee te gaan. Wie weet hier meer van? |
Geplaatst: maandag 08 Oktober 2012 10:58
Betrokkene moet aan het zorgkantoor laten weten of hij/zij voor ZIN kiest of PGB. Let goed op of er niet tegelijkertijd toch ZIN wordt afgenomen. Dit wordt beschouwd als fraude. Je kunt per functie kiezen tussen PGB en ZIN. Je schrijft niet welk ZZP betrokkene heeft. Wanneer het om een verstandelijke handicap gaat of psychiatrische stoornis moet de vraag beantwoord worden of betrokkene wel regie kan voeren en zich als een goed werkgever kan gedragen. Zo niet dan is een PGB ongeschikt. |
|
Zorgcentrum Brabant |
Geplaatst: donderdag 11 Oktober 2012 22:15
Let wel op dat de functie behandeling niet in PGB kan en je dus voor de overige functies apart een PGB moet vragen. Je kunt natuurlijk wel zelf kiezen bij wie je ZIN afneemt voor behandeling zolang deze maar een toelating (en contract in veel gevallen) heeft met het zorgkantoor. Mijn ervaring is, ook met verstandelijk beperkten en GGZ indicaties dat de client vaak al een familielid heeft die zich ook bezighoudt met het reilen en zeilen zodat alles goed en netjes verloopt. Een PGB wordt om die reden dan ook niet afgewezen. Veel succes ermee ;) |
Gast |
Geplaatst: donderdag 18 Oktober 2012 13:46
Je kunt ook kijken op de website van Per Saldo; daar staat ale info die je moet weten over PGB Zorgzwaartepakket 6 is volgens mij de bedoeling dat dat niet meer via PGB kan, maar ik weet niet of dat al ingevoerd is of niet. Gr maartje |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk