1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Graag contact met collega Begeleiders individueel

Auteur Bericht
Corine Geplaatst: zaterdag 13 Oktober 2012 10:45
Ik zou graag ervaringen willen delen met zzp-ers die de functie Begeleidng individueel invullen voor PGB-houders.
Mvgr,
Corine Diek
Star Counseling Geplaatst: zaterdag 13 Oktober 2012 11:20
Om wat voor reden zoek je contact? Ik geef ook begeleiding aan PGB houders. Ken ook meerdere mensen die dat doen, in het verleden zijn we een paar keer bij elkaar gekomen maar het blijkt best lastig te zijn om data te prikken waarop iedereen kan, dus was die groep zeer wisselend van samenstelling.
Wat zoek je precies?
Diana Geplaatst: zaterdag 13 Oktober 2012 12:01
Ik bied ondersteunende begeleiding via pgb. Kun je je vraag wat concreter maken ?

Gr Diana
Corine Geplaatst: zaterdag 13 Oktober 2012 15:12
Ik begeleid nu 3 PGB-houders ieder met zijn/haar eigen zorgproblemen. Zijn alle drie zwaar ziek/gehandicapt maar wel zeer goed van geest en willen zo lang mogelijk de eigen regie behouden. Met de zorginstelling waar twee van mijn clienten zelfstandig wonen (krijgen wel persoonlijke verzorging en verpleging) heb ik regelmatig discussies over de zorg en de manier zoals zij met mijn clienten omgaan.
Het is intensief om bepaalde zaken en inzichten voor elkaar te krijgen zonder dat het de client onzeker maakt want zij zijn erg afhankelijk van de instelling. En waar ligt de grens, wat doe je wel en wat doe je niet voor de PGB houder.
Graag kom ik in contact met collega's die ook veel meemaken op dit gebied. Van elkaar kunnen we veel leren, dat maakt het werk een stuk mooier en eenvoudiger.
{deleted by moderator:Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}
ik kijk er naar uit!
Diana Geplaatst: zaterdag 13 Oktober 2012 15:57
Hoi Corine,

Het is belangrijk, zeker als je in complexe situaties werkt om geregeld een soort intervisie of supervisie te hebben. Als zzper kan het problemen opleveren als je te begaan bent met clienten met alle goede bedoeling natuurlijk. Een ander kan je dan helpen de situatie net weer vanuit een ander gezichtspunt te bekijken.
Zo houdt je jezelf scherp en leert de collega ook weer van jou.
Ik heb veel ervaring met intervisie en coachen van professionals. Als je interesse hebt dan laat dat maar weten.

Groetjes Diana
Corine Geplaatst: zaterdag 13 Oktober 2012 19:29
Beste Diane,
Wil je mij jouw telefoonnummer geven voor persoonlijk contact?
Nationale Hulpgids team Geplaatst: woensdag 17 Oktober 2012 14:52
Beste allemaal,

op het Forum lezen we regelmatig dat er behoefte is aan intervisie, het delen van expertise en het uitwisselen van ervaringen. Daarom zijn we aan het onderzoeken hoe de Nationale Hulpgids daarbij kan helpen. We denken erover om groepen te (laten) vormen via de site, waarin hulpen samen kunnen komen en eventueel ook bijeenkomsten kunnen organiseren.

Om erachter te komen wat jullie wensen zijn, houden we momenteel een enquête. Daarin wordt gevraagd wat er nodig is en in welke vorm dat zou moeten gebeuren. Je kunt er ook je eigen ideeën kwijt en je kan je aanmelden als je op de hoogte gehouden wil worden of mee wil doen.

Dus als je dat nog niet gedaan hebt; vul de korte enquête in (5 min) en laat je e-mail adres achter via deze link: http://www.surveymonkey.com/s/M6H7PYX

Vriendelijke groet,

Het Nationale Hulpgids team
Frans Geplaatst: donderdag 18 Oktober 2012 14:07
Hallo Corine,

Lijkt me interessant om ervaringen te delen. {deleted by moderator: Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}

groet Frans Arntz

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.