uurloon
Auteur | Bericht |
---|---|
Judith |
Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2012 11:25
Kunnen jullie me een indicatie geven van jullie uurloon? Het gaat om begeleiding, ik werk vlgens 3-dagen regeling dus draag zelf mijn lasten af. groetjes! |
Jan |
Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2012 15:11
Dat doe ik ook, rond de 2 dagen. Dan krijg ik ong. €20/22,- per uur. Groet Jan |
Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2012 17:44
Het verschil dat mensen vragen is enorm. Als je in nood zit ben je bereid veel te betalen. Ik betaalde voor iemand 80 euro, omdat ik echt in nood zat. Dat vind ik echt te veel. Ik vind ongeveer 50 per uur voor prima begeleiding bv bij ev agressieve autisten prima, gewone boodschappen en spelletjes begeleiding ook wel 30 euro als het andere hulpverleners echt onlast. De begeleiding die bij ons al 10 jaar alles met mijn twee autisten kan betaal ik al jaren 45 euro, zo ook de begeleiding die de mensen altijd prima helpt met geldzaken en alle geruzie daarover uit mn huis heeft verbannen.( Nu nog iemand vinden die mijn 26jarige zoon minstens eens per week kan laten douchen zonder gezag te laten gelden , dat lukt nog steeds niemand). :roll: Ik vind als je prima werk levert wat er echt toe doet,en wat een ander niet lukt of waardoor een ander echt wordt onlast dan mag je een goed salaris verdienen. Wij kunnen trouwens wel wat makkelijk praten want we hebben nog steeds een groot budget. Miek. |
|
Gast |
Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2012 19:39
€20/22,- per uur vinden wij een redelijk bedrag. Wij betalen aan ons gediplomeerde begeleidsters max. €22,50. Bovengenoemde bedragen vind ik absurd. Professionele hulp van een instelling betaal je € 45,00 per uur. |
Gast |
Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2012 21:30
Ik denk dat het eraan ligt wat je PGB'ers krijgen. Via de AWBZ krijgen we ruim €100,= voor +/- 3 uren. Dus geef ik in principe € 35,= per uur all in (= inclusief vakantiegeld en vakantiedagen, die je dan dus niet krijgt doorbetaald!), want er zelf geld bijleggen kan ik echt ook weer niet. Maar ik betaal ook pensioenpremie en alleen via de SVB met opting-in, wat betekent dat alle onkosten er door de SVB afgetrokken worden en men een netto loon overhoudt. Werk je op één adres, dan kan er rekening gehouden worden met loonheffingskorting, waardoor je een groot bedrag overhoudt. Bij alle adressen waar je ook nog werkt en minder verdient, bruto, kan daar dan geen rekening meer mee gehouden worden en betaal je veel belasting. Maar die dien je dan het voorjaar erna terug te vragen bij de belastingdienst. Ik heb geen idee of het AWBZbedrag altijd gelijk is, of per (bijv) klasse verschillend. |
Geplaatst: maandag 29 Oktober 2012 11:45
"Werk je op één adres, dan kan er rekening gehouden worden met loonheffingskorting, waardoor je een groot bedrag overhoudt. Bij alle adressen waar je ook nog werkt en minder verdient, bruto, kan daar dan geen rekening meer mee gehouden worden en betaal je veel belasting. Maar die dien je dan het voorjaar erna terug te vragen bij de belastingdienst." M.a.w.: Uiteindelijk maakt het weinig uit. In het laatste geval schiet je de heffingskorting voor. |
|
Gast |
Geplaatst: donderdag 01 November 2012 13:33
@johan Ik denk dat een 1 op 1 begeleider met ervaring en diploma's een betere hulpverlener is dan een instelling met steeds wisselende mensen, grote groepen, niet in eigen omgeving en al helemaal geen eigen invulling van activiteiten. Helaas is het in de PGB wereld zo dat er heel veel mensen geen diploma's hebben en totaal niet weten waar ze het over hebben qua problematiek en ontwikkelingsfasen. Naar mijn idee zou de oplossing hiervoor zijn dat mensen verplicht een diploma moeten kunnen overleggen voordat ze echt concrete begeleiding gaan geven. Niets tegen instellingen maar hier gaat het geld wat jij betaald ( van onze gezamelijke belastingcenten) voor het merendele op aan gebouwen en extreem hoge salarissen van mensen die nog nooit op de werkvloer iets met een client hebben gedaan. Ik ben begonnen als ZZP-er en moet zeggen dat je voor een bedrag van 22 euro wel heel veel moet werken om nog eens vrij te kunnen nemen of jezelf vakantiegeld kan geven. Vergeet niet dat alles bruto is, dus mijn reiskosten betaal ik zelf, mijn verzekeringen betaal ik zelf enzomeer .... Dit moest ik even kwijt! ik zou zo graag willen dat al die mensen die denken rijk te kunnen worden over de ruggen van mensen met PGB, en zichzelf ongeschoold uitgeven voor begeleider/hulpverlener nu eens echt aangepakt gaan worden. ZORGVRAGERS LET EROP DAT JE IEMAND ZOEKT MET DIPLOMA"S! |
Jan |
Geplaatst: vrijdag 02 November 2012 09:47
Nogmaals over de €22.00. Ik ben zelf gediplomeerd, zoek veel kennis in boeken en bij de themadagen van o.a. de NVA. Werk ook op instellingen. En ik werk bij particulier. Inderdaad er zijn veel mensen die goedwillende amateurs zijn, sterker, er zijn zelfs bureaus zonder dat zij enig diploma hebben. Maar deze verantwoordelijkheid ligt bij de vrager. En de €22.00 is inderdaad niet veel, vergeleken met wat een instelling vraagt en ook niet als je weet dat je zelf moet verzekeren. De reiskosten staan hier los van, dat is €0,19 per km. En daar zit ook weer een maximum aan. Kan niet uit maar het is niet anders. |
Jan |
Geplaatst: vrijdag 02 November 2012 11:31
@Johan. Wat is professionele hulp van een instelling? Zelf werkzaam op een instelling en daarvoor op een andere, maar ik zag en zie een groot gemis van kennis. Dit ook kenbaar gemaakt bij desbetreffende instellingen. Een lauwe reactie. Het is ook de klacht van de academische onderzoekers. Ben dan ook zelf op zoek gegaan naar kennis, en die is er genoeg. Mooie boeken die goed leesbaar zijn, geschreven door de professoren en praktijk gericht. Mijn collegae kunnen er niet zoveel mee, uitzondering daar gelaten. |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 03 November 2012 17:09
Het is belangrijk dat mensen in dit onderwerp een verschil maken tussen het werken in loondienst bij een particulier (let op: u werkt dan via de Regeling Dienstverlening aan Huis als u minder dan 4 dagen per week bij iemand werkt, anders bent u in VOLLEDIG dienstverband, met alle consequenties) en mensen die werken als ondernemer. Mensen die werken in loondienst hebben veel minder risico, geen administratie en nauwelijks onbetaalde uren. Een uurtarief van 22 euro voor een ervaren, gediplomeerde begeleider of verpleegkundige is dan ook een heel schappelijk tarief, mede omdat ook hier nog pensioen, verzekeringen en afdracht sociale lasten moeten worden betaald. Het inhuren van een ondernemer is echter een heel ander verhaal. Daarbij worden er risico's verlegd naar de ondernemer, heeft deze veel kosten om zijn bedrijf te laten functioneren en vraagt dus een hoger tarief. Een schappelijk tarief voor een ondernemer ligt tussen de 35 en 40 euro voor begeleiding en verzorging, iets hoger voor verpleegkundige zorg. Voor huishoudelijke hulp is het een ander verhaal. De tarieven zijn mede door groot aanbod hier zeer laag. Zwart werkende hulpen vragen tussen de 10 en 15 euro. Ondernemers moeten echter om hun kosten te dekken rond de 24 euro per uur vragen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Jan |
Geplaatst: donderdag 08 November 2012 10:53
Wel een vraag. Als je in de 3dagen regeling zit, betaal je geen premie voor de WW. Mocht het werk dan beëindigd worden dan is er dus geen WW. Welke mogelijkheden zijn er dan wel, het inkomen vervalt. |
Pim |
Geplaatst: donderdag 08 November 2012 13:24
Beste Jan (Jan 195), Het is wel degelijk mogelijk via het UWV alsnog deze premies af te dragen en zodoende u in te dekken. Vraag bij hun naar de mogelijkheden. In het geval dat u er voor gekozen heeft geen aanvullende verzekeringen af te sluiten is al snel de bijstandsaanvraag de hoogst mogelijke optie. Let wel dat het nog een tijd kan duren voordat deze word toegekend. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: donderdag 08 November 2012 20:41
"Het is wel degelijk mogelijk via het UWV alsnog deze premies af te dragen en zodoende u in te dekken. Vraag bij hun naar de mogelijkheden." Wellicht voor komende contracten, maar niet voor afgelopen contracten. Een brandend huis kun je niet tegen brand verzekeren. |
|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 09 November 2012 07:13
Het is wel degelijk mogelijk via het UWV alsnog deze premies af te dragen en zodoende u in te dekken. Vraag bij hun naar de mogelijkheden." Dit is alleen mogelijk wanneer je vanuit een volledig loondienstverband komt en dit binnen 1 maand met het UWV regelt. |
Gast |
Geplaatst: zondag 11 November 2012 10:02
Als je een meisje van 21 jaar hebt gevonden zonder enige ervaring maar wel een spw diploma vind ik 10 euro per uur meer dan genoeg. Je kunt er dan ook voor kiezen om iemand meer uren te laten draaien, dan snijd het mes aan beide kanten. En dan ieder jaar dat iemand bij je werkt het uurloon met 2 euro omhoog. Bedragen zoals 50 euro per uur wat je wel eens hoort is echt belachelijk als het alleen om begeleiding gaat. Dan gaat het in mijn ogen ook niet meer om zorg bieden ,maar om hoeveel kan ik verdienen. Dan is het ook geen zuivere koffie meer |
Geplaatst: zondag 11 November 2012 11:46
Als je iemand langdurig aan je wilt binden, zul je echt meer moeten betalen. |
|
Gast |
Geplaatst: dinsdag 20 November 2012 11:28
Ik ben het helemaal met M7 ( of zoiets) eens. 50 euro voor een MBO beroep!!! via een particulier is schandalig!!! Als je een spw ( mbo) opleiding hebt. Is het te gek voor woorden om 50 euro te vragen. Een bedrag tussen de 30 en 40 euro is dan heel netjes ( als ZZP-er) Wanneer je zonder ZZP regels werkt dan is een bedrag van 2o a 25 euro echt al heel veel. Helaas denken er veel mensen aan geld ipv hulpverlenen vanuit je hart. Dit blijft me steken. Ik hoop zo dat dit aan bandeng elegd gaat worden, dan zal er eindelijk een schifting tussen geldwolven en goede hulpverleners gaan plaatsvinden. Ik kijk ernaar uit. Budgethouders denk na: vraag om diploma's, referenties, ga een sollicitaitegesprek aan. Stel vragen die alleen mensen kunnen beantwoorden als ze daadwerkelijk weten wat begeleiding inhoudt. STOP HET MISBRUIK VAN PGB!!!! :roll: |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 20 November 2012 11:33
Als iemand werkt vanuit het hart en niet enkel voor het geld dan neem je genoegen met dat wat er beschikbaar is ( mits dat voldoende is om de onkosten en je eigen inkomen te dekken). Helaas blijkt vaak dat mensen over de rug van budgethouders zichzelf rijk proberen te maken ( zoals dagjes uit te laten betalen voor kinderen van zorgverlener, betaald op vakantie gaan met het gezin, meer uren schrijven dan afgesproken en zo meer ). Bv mevrouw Johanna Glen uit Rotterdam doet dit! Mensen die zorgverlening zien als passie kunnen dit stoppen door het te bespreken met clienten, het aan te geven op forums en websites en het doorgeven van misstanden aan deze site maar zeker ook aan de overheid! Samen sterk, voor het welzijnswerk!!! |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 20 November 2012 14:41
Beste Maaike, Het is te loven dat je zo gepassioneerd bent over je werk. Ik zou je wel willen afraden naam en toenaam te noemen als je meent dat iemand anders andere normen en waarden hanteert dan jezelf. Het is erg moeilijk oordelen tenzij je echt volledige informatie hebt. Met zulke informatie is het dan ook raadzaam om een juridische weg of een route richting politie te volgen dan dit hier op een forum waar ook veel via zoekmachines op gezocht word, en welk soms vele jaren later nog word gevonden. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 20 November 2012 16:11
Hallo Pim, Bedankt voor de reactie. Ik heb al geprobeerd aan te geven (o.a. op deze site) met de daarbij behorende materialen met vaststaande feiten dat sommige mensen ongeschoold, onkundig en over de rug van goedgelovende budgethouders de wereld van het welzijnswerk niet respecteren. Er worden onjuiste diploma's genoemd, meer uren geschreven dan afgesproken, budgetten naar eigen proberen te zetten en ga zo maar door. Ik ben hier maanden mee bezig geweest. Heb o.a. de beheerders van deze site alle informatie verstrekt. Helaas vonden zij het niet nodig om zo iemand ook daadwerkelijk te weren ( ondanks dat ik van de betreffende instelling een mail had waarin stond dat het onmogelijk is om een diploma te hebben van Lucertis, hooguit een bewijs van deelname). Ik kan dus niets anders doen dan mensen bekend maken met de zaken die gebeuren en hopen dat budgethouders steeds meer besef krijgen dat er mensen zijn die hun zien als melkkoeien en niet als mensen met een hulpvraag! Ik doe dit alleen als het echt heel erg is en niet omdat waarden en normen anders zijn. Gelukkig is iedereen hier vrij in en zijn we niet allemaal hetzelfde! Vriendelijke groet, Maaike |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk