uitkering bij ziekte?
Auteur | Bericht |
---|---|
Vera |
Geplaatst: maandag 05 November 2012 15:38
"Sinds enkele jaren werk ik als zorgverleenster (zorgovereenkomst) en wordt betaald uit een PGB. Nu moet ik geopereerd worden en 6 weken revalideren. Kom ik in aanmerking voor een uitkering? " |
Pim |
Geplaatst: maandag 05 November 2012 18:47
Beste Vera, Mits u -minder- dan 4 dagen per week maximaal 8 uur per dag heeft gewerkt bij deze hulpvrager in loondienst dan heeft u recht op maximaal 6 weken doorbetaling van uurloon. Dat is vanaf het moment dat u niet meer kunt werken. Daarna gaat een eventueel afgesloten arbeidsongeschiktheidsverzekering in werking welke u zelf had kunnen afsluiten (maar niet verplicht bent). Meer informatie kunt u verkrijgen als u via zoekmachines zoekt op Regeling Dienstverlening aan Huis. Werkte u meer dan 3 dagen per week bij deze zorgvrager of meer dan 8 uur per dag, dan bent u in volledig dienstverband en dient u, conform de wettelijke regelingen die er zijn voor mensen in loondienst, volledig doorbetaald te worden door de zorgvrager. Als u werkte als onderneemster krijgt u niets. Dat word geschaard onder ondernemersrisico (ook als u niet voldoet aan de voorwaarden die de belastingdienst stelt voor ondernemers). Een AOV of bijvoorbeeld deelname aan een broodfonds kan hier uitkomst bieden. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk