1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

BAV

Auteur Bericht
Judith Geplaatst: woensdag 14 November 2012 23:09
Ik ga van start via de 3 dagen regeling. Het gaat om begeleiding, en lichte verzorging van een ernstig gehandicapt kind. Ik wil mezelf goed verzekeren en vraag me af of het binnen deze regeling aanbevolen wordt een BAV af te sluiten? He zit het precies met aansprakelijkheid?
Geplaatst: donderdag 15 November 2012 10:42
Bij de driedagen regeling is er van een normale verhouding werkgever-werknemer sprake. Dit geldt alleen als U op minder dan 4 dagen per week werkzaam bent.
Alleen is er geen sprake van verzekering wegens ziekte, ww en arbeisongeschiktheid en evenmin van premiebetaling.
De werkgever is aansprakelijk voor wat U doet, tenzij er sprake is van grove nalatigheid Uwerzijds.
Werkt U op meer dan 3 dagen voor één opdrachtgever dan is er sprake van een dienstverband mét deze verzekeringen.
U kunt het beste bij de UWV informeren of U in Uw geval een vrijwillige verzekering inzake WW, ziektewet en WIA kunt afsluiten.

Het kan zijn, dat Uw privé aansprakelijkheidsverzekering ook dekking biedt bij de drie dagenregeling. Ik zou dat eerst expliciet daar vragen.

Als U inschat, dat U jaarlijks voldoende uren kunt maken om voor de belasting fasciliteiten in aanmerking te komen, kunt U zich laten registreren als ZZPer en een VAR aanvragen.
In dat geval is een BAV zeker aan te bevelen.

Beginnende ZZPers kunnen via de UWV een vrijwillige verzekering afsluiten.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.