verandering contract
Auteur | Bericht |
---|---|
Petra |
Geplaatst: donderdag 06 December 2012 10:56
Hallo, ik zit met het volgende ik ben ruim een jaar werkzaam als ZZP'er bij een dementerende clieënte ik verzorg haar in een thuissituatie. in dienstijden van 17 of 24 uur. ( met contract voor onbepaalde tijd) Nou krijg ik een uurtarief van 24.50 overdag en in de avond,nacht,weekend of feestdagen een toeslag. Nu hebben de dochters van mv besloten(na een jaar) dat het nogal aan de hoge kant is en dat niet meer te betalen is voor hun. Ik kan daar inkomen ze hebben namelijk nog 4 verzorgsters in dienst. Via een brief kreeg ik een tegenvoorstel. Ze willen nu alleen maar 12 euro per uur betalen. en geen toeslag meer niet voor de avond/nacht of feestdagen daar zit alles in dus of ik nou avond/nacht/weekend of feestdag werk ik krijg daar geen toeslag meer op ook mijn reiskosten zitten bij die 12 euro inbegrepen. Ik kan ermee akkord gaan of het contract wordt per 1 Januari opgezegt Kunnen zij dit zomaar doen. Als ik het uitrekent wat ik daar dan van overhoud (na aftrek belasting/verzekering/pensioen.vakantiegeld ect.) is dat ruim onderbetaald . Mogen zij dit zomaar doen????? |
Geplaatst: donderdag 06 December 2012 12:51
" ik ben ruim een jaar werkzaam als ZZP'er" Ik neem aan, dat het om een freelancecontract gaat mét VAR en niet om een oproepcontract o.i.d. In het laatste geval kan er sprake zijn van een vast dienstverband en behoren opdrachtgevers een ontslagvergunning aan te vragen. Als de opdrachtgever zich houdt aan de regels voor het opzeggen van het contract kan dit, ook al voelt dat erg onredelijk aan. Als tegenvoorstel kunt U overwegen accoord te gaan op voorwaarde, dat er een minimum aantal uren per week betaald wordt ongeacht of opdrachtgever die afneemt. Anders komt U zeker te laag uit. Ondertussen wordt het m.i. tijd een andere opdrachtgever te zoeken. Volgens mij heeft U nu erg weinig reden om te blijven en opdrachtgever kan dat op twee vingers uitrekenen. Met zo'n aanbeveling zal dat niet moeilijk zijn. |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 06 December 2012 13:36
Beste Petra, Sowieso is 24,50 euro per uur voor een zelfstandig zorgverleenster al onderbetaald. 12,50 euro is een onredelijk bod. Ik raad u aan dit niet te accepteren en daarmee stopt dus helaas ook de dienstverlening. Overigens is het nieuwe contract pas geldig na afsluiten van de opzegtermijn voor het oude contract voor onbepaalde tijd. Als u meedoet met de proef voor Zorg in Natura zult u merken dat daar tarieven gehanteerd worden die (veel) hoger zijn. Terecht want een ondernemer heeft nu eenmaal veel meer kosten dan iemand in loondienst. Het bod hoeft u niet te accepteren. Het zou me ook verbazen als u dat wel doet. Contractueel zijn de budgetbeheerders dan verplicht de termijn die vooraf is afgesproken door te betalen (en u moet dit blijven werken) tenzij u anders afspreekt. En dan weer hard op zoek naar andere klanten. Dat moet niet moeilijk zijn als u over de juiste kwalificaties beschikt en met de referenties zoals u deze heeft want in verpleging en verzorging is voldoende werk voorhanden, zeker als u dat ook via ZiN zou mogen leveren straks. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk