Per direct ontslagen
Auteur | Bericht |
---|---|
Marian |
Geplaatst: dinsdag 18 December 2012 13:56
Forum Per direct ontslag, Sinds vanmorgen ben ik per direct ontslagen! Ik zal even het een en ander uitleggen. Ik werk bij een getrouwd echtpaar waarvan mevrouw een ernstig ongeval heeft gehad 25 jaar geleden.Ik ben haar handen en begeleid, verzorgende taken en Huishouding. Ook om haar man te verlichten met bepaalde taken.Samen met nog iemand die andere dagen werkt plus nog mensen voor `t douchen. Ik kom vanmorgen daar had het hondje uitgelaten het ontbijt klaargemaakt en ga naar boven. Goedemorgen, begin deze meneer tegen me van, je hebt lekker m`n trui verknoeid in de was een wollen trui, ik hellemaal overrompeld, van eh heb ik dit gedaan!? Wat erg en sorry,( dit was vorige week gebeurd scheen het) en eh dit heb ik niet gedaan moest eerst heel goed nadenken, enz.Je liegt zei meneer tegen me, nou sorry hoor ik lieg hellemaal niet.( want ik kon mij de bewuste trui niet herinneren) Maar mijn sorry was niet genoeg en meneer was duidelijk kwaad en hij zei; ben je nu kwaad, ik zei: ja want ik lieg niet en ik nog iedereen maakt wel eens fouten dit is toch menselijk. Meneer zei; ik niet. En werd duidelijk nog kwaaier.Op een gegeven moment kwam `t zover je als het zo doorgaat, je kan vertrekken! ( mevrouw ligt nog in bed en ik zou haar medicijnen ,enz geven. mevrouw zei ook nog, dit is menselijk) Dus ik ben de deur uit gelopen! Met een enorm rot gevoel. Had het gesprek nu anders geweest,dan had ik gezegd we kunnen het ook voor de verzekering voorleggen! Maar hier kwam ik niet aan toe! Wie kan mij hierbij helpen en raad geven. Vriendelike groet, M. S_B |
Geplaatst: dinsdag 18 December 2012 14:21
" Dus ik ben de deur uit gelopen! Met een enorm rot gevoel" Uit je verhaal blijkt niet, dat je ontslagen bent. Er is blijkbaar wel mee gedreigd en je bent weggelopen, omdat je geen andere uitweg zag op dat moment. Je bent overigens niet aansprakelijk voor die trui. Alleen als je die moedwillig hebt verknoeid en de bewijslast daarvoor ligt bij je werkgever. Wat is nu wijs: Eerst maar tot rust proberen te komen denk ik en z.s.m. schrijven/bellen mailen, dat je bereid bent op een rustig moment de gang van zaken te bespreken om naar een oplossing te zoeken. Wellicht is er een neutraal iemand om het gesprek te leiden. M.i. is wat je schrijft geen reden voor ontslag op staande voet. Dus als er niets meer te lijmen blijkt, moeten de opdrachtgevers zich houden aan datgene wat er over beeindiging van het contract contractueel is afgesproken. Sterkte en succes: Gérard. |
|
Star Counseling |
Geplaatst: dinsdag 18 December 2012 17:41
ook ik maak uit je verhaal niet op dat je op staande voet ontslagen bent, er werd mee gedreigd en je bent zelf weggegaan. Of heb je niet alles opgeschreven en is er letterlijk gezegd dat je per direct ontslagen bent? als dat zo is dan kun je daar tegenin gaan, wat er nu gebeurd is, is geen reden voor ontslag op staande voet. Verder maak ik uit je verhaal op dat je een arbeidsovereenkomst hebt bij deze mensen (anders zou er geen sprake kunnen zijn van ontslag, maar van opzeggen van de overeenkomst, wat overigens ook niet eenzijdig per direct kan, er is een maand opzegtermijn voor beide partijen of men kan samen in goed overleg besluiten eerder te stoppen) Indien er sprake is van een arbeidsovereenkomst dan is het mogelijk om de schade die ontstaan is via het SVB servicecentrum vergoed te krijgen daar hebben ze zelfs een speciaal formulier voor. Dit had dus helemaal niet op deze manier aangepakt hoeven worden. Ik kan me voorstellen dat nu, na wat er gebeurd is er misschien geen weg meer terug is, maar zou wel willen adviseren om ze snel mogelijk contact op te nemen met deze mensen om een afspraak te maken voor een gesprek. Als ze daar niet voor open staan zou je ze een brief kunnen sturen, maar een gesprek is natuurlijk altijd beter. Mochten jullie niet meer op goede voet door kunnen gaan na dat gesprek dan is het in elk geval op een goede manier afgerond, nu blijf je wel heel erg met losse eindjes zitten. Sterkte ermee! |
Geplaatst: donderdag 20 December 2012 20:00
Ik zou het gesprek nog een keer aangaan met die man. Wellicht is hij overstresst door alle zorg rondom zijn vrouw en toch wel flink gebrek aan privacy zo te lezen qua hoeveelheid zorgverleners aan huis ? Door alle stress kan hij klachten van depressie en dit op deze manier uiten. In ieder geval geen reden je te ontslaan anders dan op reguliere wijze..dit argument van een vernielde trui zal geen enkele rechter accepteren. Succes met je werken in de zorg ! |
|
Marian |
Geplaatst: donderdag 03 Januari 2013 13:45
Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik ga hier zeker mee aan de slag! :) |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk