1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

begeleiding bij vrijetijdsbesteding

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 27 December 2012 21:54
Ik las tot mijn schrik in de vergoedingenlijst van de zorgkantoren dat begeleiding tijdens vrijetijdsbesteding niet meer vanuit het PGB betaald mag worden vanaf 1 januari 2012 al.
Toch lees ik op fora nog steeds dat zwemmen wel mag, dat paardrijden wel mag, dat bezoek aan een museum of pretpark wel mag, om maar wat voorbeelden te noemen. De kosten hiervan op zich (entree, lesgeld e.d.) mogen dan uiteraard niet uit het PGB betaald worden, maar de extra begeleiding die hiervoor nodig is wel. Toch is dat blijkbaar in strijd met de vergoedingenlijst. Ik heb hierover al gemaild met het zorgkantoor, maar dan krijg ik een vaag antwoord over waar begeleiding aan moet voldoen en gaat men niet op mijn concrete vraag in.
Wie weet hoe dit nu werkelijk zit??
Minke Geplaatst: donderdag 10 Januari 2013 16:42
ik heb dezelfde vraag en ben ook zeer benieuwd naar het antwoord. Hoe zit het nu precies? Minke
Silvia Geplaatst: donderdag 10 Januari 2013 20:13
hallo,
hebben jullie ook al zo'n moeite om op concrete vragen een duidelijk antwoord te krijgen. Ik bel en mail me suf...krijg telkens een ander antwoord..Ik vraag meestal een bevestigingsmail, die eigelijk nog meer vragen oproept.

We zijn als budgethouders/hulpbehoevende afhankelijk van de nukken van het zorgkantoor.(ik bedoel de medewerker) indien je goed kunt onderhandelen is dit niet altijd het succes tot doordringen. Het gaat om de juiste bewoordingen Zoals permanent controle en toezicht houden.

succes met de strijd. het valt niet mee om telkens weer verantwoording te moeten afleggen.

groetjes silvia
Marianque Geplaatst: donderdag 10 Januari 2013 22:12
Bij PerSaldo weten ze het antwoord te geven.
Geplaatst: woensdag 16 Januari 2013 11:57
Als betrokkene ook geindiceerd is voor persoonlijke verzorging kun je dit boeken onder persoonlijke verzorging.
Het maakt dan niet uit waar de zorg verleend is. Als dat voor langere tijd in het buitenland gebeurt overigens wél!

Dat heet bij PGB AWBZ bestedingsvrijheid. De geindiceerde zorgsoorten zijn onderling uitwisselbaar.
Geplaatst: woensdag 16 Januari 2013 14:52
Ik snap de reactie van gwehkamp in dit verband niet Hoort deze reactie wel hier thuis? Het lijkt mij namelijk stug dat je de begeleiding die ik omschrijf in de vraagstelling onder kunt brengen onder de noemer persoonlijke verzorging.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.