1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

WMO eindverantwoording belastingdienst / reiskosten hulp

Auteur Bericht
W Geplaatst: zondag 30 December 2012 15:43
Op mijn eindverantwoordingsformulieren PGB huishoudelijke hulp (WMO) moet ik voor iedere hulp een apart formulier invullen voor de belastingen. Maar ik kan op dit formulier alleen totaal bedragen invullen inclusief alle kostenvergoedingen.
Hoe weet de belastingdienst dan welk bedrag er voor reiskosten is uitbetaald en dus onbelast is ??
Nelleke Geplaatst: dinsdag 01 Januari 2013 22:55
Dat moeten je hulpen opgeven wanneer zij aangifte doen...
W Geplaatst: woensdag 02 Januari 2013 14:13
Dank je Nelleke, maar je antwoord klopt niet helemaal volgens mij. Als ik het hele bedrag opgeef aan de belastingdienst ziet de belastingdienst dat als loon en belast het hele bedrag terwijl het gedeelte reiskosten onbelast is. Voor een zzp'er zal dit wel gelden, maar niet voor iemand die een zorgovereenkomst/arbeidscontract heeft.

Ik heb er nog maar een keer achter aan gebeld en ben er nu achter. (hoop dat het antwoord dat ze me nu gegeven hebben ook klopt)
Op het belastingformulier dat ik per hulp in moet vullen vul ik alleen het uitbetaalde bedrag aan loon in zonder de reiskosten. Anders worden de reiskosten belast want op dit formulier kun je alleen totaalbedragen invullen.
Op het eindverantwoordingsformulier zet ik zowel het uitbetaalde loon als de reiskosten op aparte regels. Anders kan men niet controleren waar ik het geld aan heb uitgegeven. Dus het totale bedrag verantwoord ik op het eindverantwoordingsformulier, en op het formulier dat naar de belastingdienst gaat zet ik alleen het bedrag dat ik aan loon heb uitbetaald.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.